fridarannar

Alla inlägg under mars 2010

Av Frida Rännar - 31 mars 2010 23:20


Den fick Sandra stå för.

Vi hoppade alla fram på ett räcke ur sväng och när hindret låg på ca. 110 cm så petar Levi på bommen och den faller. Jag hör inte petet men jag hör fallet i backen. Sen drar hon iväg med den värsta brallen jag sett på år och sparkar bakut och slänger sig i sidled.

Sandra hängde kvar duktigt en bit men sen flög hon av under hästen.

Såg väldigt illa ut men Sandra är hård. Lite ont i huvudet och en ny hjälm måste införskaffas. Annars var hon snabbt upp på ryggen igen. Levi lär inte riva än på några månader iaf.


Hjälpte Linn hoppa lite då dom åker till fjällen imorgon och nästa helg åker vi till Högbo. Jag slutar aldrig förvånas av det ekipaget. Jag ber henne hoppa alla möjliga och omöjliga vägar och det finns verkligen ingenting att påpeka. Till slut bestämmer vi oss för att hoppa upp henne i höjd för att träna Linns balans lite. Slutligen hoppar hon en mindre bana klockrent på 1m-120 cm. Kommer inte fel, rider inte på, vänder tom, upp relativt snävt på 120 hindret och den lilla stjärna till B-ponny och ryttare bara flyger över. Är så stolt över dom.

LA för linn är alltså 90 cm och det högsta du kan rida på B-ponny är SM höjd (mvs B) 1m.

Då käns det verkligen urtöntigt att rida 110 klasser på min fullstora häst...


Jackpot för övrigt gick bra. Desto mer språng han fick i sig ju bättre kändes det. Men hoppa behövde vi och framför allt på titthinder.

Taggad till tusen var han iaf.

Hann även med att rida Annas ponny. UTAN avfallning. Jag gillar den jätte mycket.


Nu ska jag sussa. imorgon ska det tvättas, jobbas, ridas, badas, bygga bana och putsa. Tur man har Sandra!

Sov gott!


  


Av Frida Rännar - 31 mars 2010 11:28


Så var det onsdag.

Träningen är inställd ikväll och vi är ett stort gäng som kommer träna själva.

Trimmade lite på Lilla Grå igår. Jag har ju inte ridit honom själv senaste dagarna utan Sandra har haft honom i skogen sen förra veckan. Jag lovar...Det kändes att han kanske inte behövt anstränga sig som mest sista tiden. Det var nästan ingenting som fungerade. Och Det är märkligt ändå eftersom min häst aldrig suttit fast i en sida, varit stel eller på ngt sätt "konstig". Problemet var nog mer att han sprang med huvudet högt och jobbade inte alls igenom.

Matte blev arg, Jackpot frustrerad och rädd.

Efter 10 min var han den underbara Jackpot igen.

Det märkliga är att när man känner att man blir irriterad över att något inte fungerar så är det som att man ställer alla tusen krav samtidigt. Gör han en dålig öppna längs långsidan så är det som att både sluta, skänkelvikning och övergångar m.m ska sitta som en smäck. Jag menar det vore ju dumt att ta en sak i taget? Så idag borde han ju kunna allt som ett rinnande vatten?!   


Måste också bara berätta att jag tror jag har hittat en stark bidragande orsak till Jackpots självsprickor i karleden. Har nu sedan Sundsvall haft honom transportlindad under nätterna så inget spån skulle kunna komma in i muggen. Tror ni inte att muggen under en vecka nästan är helt borta?

Som jag har testat allt men aldrig tänkt spån som bidragande orsak. Jag tror inte det är därför han från början fick det men jag tror det är spånet som gör att jag inte blir av med den. Han har ju haft den sen han var 3 nu och till och från är den riktigt dålig. Tex tävlingen i Sundsvall. Någon som märkt det här själv?

En sak är säker. Aldrig mer olindad på natten eller så testar jag torv och papper.

Som det känns just nu skulle jag kunna gå igenom eld för att hjälpa honom få bort den..


Nu är det lunchdax..

Hör av mig mer ikväll om hur träningen gått med bilder och kanske ngn film.


  



Av Frida Rännar - 30 mars 2010 14:52



Jag älskar att shoppa!


Jag har precis beställt två nya täcken till Alicia, ett vindtätt "ylle" likt och ett skal/regn täcke att ha utanpå i samma modell. I fredags fick hon sitt fina nya Dyón halsband som är så himla fint!


                                                                                         


Ikväll ska Lilla Grå trimmas. Han har gått skog och mark en vecka nu ungefär och nu måste vi checka av inför helgens tävlingar. Mina planer på att få komma igång och satsa lite mer på 1,30 cm tog jag snabbt tillbaka då han senaste tävlingen backade tillbaka ett steg igen. Men jag antar att toppform också kan ha sina svängrum. Vi harvar vidare på 1,10. Jag menar...Vem har bråttom någonstans?


Ska jobba vidare lite. Förhoppningsvis så har min älskade sambo ordnat upp med ny laddare och ny usb kabel till min nya kamera som jag använt en gång på nästan två år. Det är ändå ganska duktigt gjort. :)


Hej sålänge!


  

Av Frida Rännar - 30 mars 2010 00:12

På begäran från vänner och familj så har jag nu kommit tillbaka. Förhoppningsvis för att stanna.


Det sägs att med den fart mitt liv rinner iväg så vill dom här personerna ha koll på mitt liv och eftersom jag själv knappt hinner ta ett telefonsamtal i farten så kanske det här är bästa lösningen.

Vi får väl se.

Jag ska försöka hålla er uppdaterade.


Jag kan iaf. börja med att tala om vilka oerhört duktiga ponnytjejer vi har. Första omg. Ponnyallsvenskan gick av stapeln och dom red felfritt in i omhoppningen där dom sedan fick slåss mot eliten. Slutade totalt på 4:e plats av 6 lag till omhoppning och totalt 9 lag.

Jag som hängde med som "maskot" den här helgen då det är Johanna som är tränare var nog mest nervös av alla. Trodde inte man kunde bli så nervös någonsin.

Jag kunde inte hålla mig från att följa med dit och jag kan inte hålla mig från nästa omgång heller i Högbo om 2 v. Jag menar någon måste ju hålla ställningarna så varför inte jag? :)

Grattis också till superduktiga Linn 10 år som debuterad LA felfritt! 

Nu har "Jocke", "Husse", "Sambo" precis kommit hem och jag ska byta några ord med honom innan "John Blund" kommer på besök.


Vi hörs imorgon!

Tidigare månad - Senare månad

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards