fridarannar

Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Jackpot Hos Veterinären

Av Frida Rännar - 26 april 2010 22:50


Man skulle kunna tro att jag gått i blogg-ide. Folk frågar om jag lever och kommer ihåg att skriva. Självklart gör jag det!


Dagen har bjudit på massa saker.

Jobbade fm. Hann släppa ut hästarna innan jag började.


Åkte tillbaka till stallet kl 14 då Birger skulle komma halv 3.

Allting gick jätte bra och jag är verkligen nöjd med resultatet!

Jackpot totalt knasig och överladdad. Han sprang mer i luften än på marken när Birger skulle titta på honom. Jag försökte visa var han var halt men Jackpot tycktes vara helt haltfri.

Vi longerade på en liten volt och då såg vi en orenhet v. framben. precis samma som jag sett i alla dagar men mycket mycket bättre.

Birger böjde igenom hela hästen och han var KLOCKREN på alla leder fram och bak förutom att han tycktes känna att han var öm i v. framknä.

Jag tyckte absolut vi skulle behandla honom med kortison då jag känner att jag verkligen vill få bort det om det är något. Birger var rätt säker på att det måste vara en liten inflammátion som tvärslagit igenom. Säkert från måndagens bus på volt, tisdagens brall i hagen eller sandras ridning i skogen. Dessutom gillar jag verkligen inte att jag behövt rida så länge med brodd. Som han rör sig så påverkas hans leder säkert fruktansvärt mycket.

(jackpot i väntan på sin tur.)

  


Hur som helst så tyckte Birger iaf lika mycket om Jackpot nu som när han såg honom som 4-åring och hans fru var också helt överförtjust. Det är alltid kul att få höra.

Jag fick agera "Jenny Nyström" som vet. assistent eftersom hon förmår sig vara hemma och äta upp sig lite. Var väldigt itnressant, jag är ju så nyfiken av mig. Lärde mig en hel del!

 Jackpot är en erfarenhet rikare och har för första gången fått behandling.  Han kommer att skrittas 2 veckor och sen kan vi förhoppningsvis köra igång ganska direkt. Jag räknar med att börja tävla igen i Juni. Missar två tävlingar i maj men för mig känns det helt okej, viktigast är att lilla Grå mår bra. Dessutom så slipper jag rida på underlaget ute nu i början. Känns skönt. Brukar ändå vara stenhårt.

Mest nöjd av att jag kommer få tid till annat är nog min sambo som hoppas på att vi kan unna varandra lite mer tid. Det känns också bra.


Wendela skötte sig på hoppningen idag men är fortfarande alldeles för laddad. Förstår inte var hennes energi kommer ifrån..?


Har precis landat hemma i tv-soffan. Verkligen en heldag i full fart igen.

Nu ska vi äta lite!

Vi hörs.


 
 
Ingen bild

Erik

26 april 2010 23:23

Verkar ju lugnande att det inte är ngt som kräver akut vård....

 
Ingen bild

Eva

27 april 2010 08:26

Härligt att höra! Nu kan du slappna av lite.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Rännar - 16 oktober 2014 17:00

  September har varit en riktigt skitmånad och Oktober verkar inte alls bli till det bättre..   Jag väljer att inte dela med mig av allt som har hänt och händer i vårat liv just nu och därför kommer det eka tomt här tills mångt och mycket har ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 20:12

Herregud vad Hugo har växt i sommar!Han står kvar på sina 12 kg, men fötterna har vuxit en halv cm och tröjorna och framförallt byxorna i storlek 86 är nu för små. Vi har idag rensat ut och gått igenom hela hans garderob då vi har behövt köpa en hel ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 19:56

Här händer det grejer. Jag har börjat jobba igen efter en underbar semester!Det enda jag har att klaga på var att den tog slut alldeles för fort. I vanliga fall brukar man vara rätt nöjd efter 4 veckor och känna att det ska bli skönt med fasta rutine...

Av Frida Rännar - 7 augusti 2014 20:53


Känslan när man kan paketets kollinr. utantill, innantill och bak och fram!! Som ett litet barn på julafton :) ...

Av Frida Rännar - 25 juli 2014 23:53

Lite bilder från senaste dagarna. [Bild] [Bild] [Bild]

Ovido - Quiz & Flashcards