fridarannar

Alla inlägg under juni 2010

Av Frida Rännar - 29 juni 2010 07:18

Sitter nu på Arlanda och inväntar vårat flyg. Vi har precis ätit frukost. Bilresan hit gick fort. Kanska för att jag somnade innan övik och sov nästan hela vägen. Lämnar ett soligt Stockholm för ett varmare Mallorca. Vi hörs om en vecka igen!

Av Frida Rännar - 28 juni 2010 18:20

Då har vi avklarat våran sista "att göra" lista.


Det sista är inhandlat.

Pengarna är växlade.

Alicias grejer är i ordning.


och det bästa...


Hästarna är på bete!

Jackpot drog bara en "brallserie" vilket jag är lycklig för. Hade hoppats på att han skulle hålla sig helt i skinnet då han inte rört sig och lätt kan slå på sig igen men han var bara tvungen att testa. Självklar också precis efter att vi plockat av honom benlindorna. Sen stod han helt stilla.


Nu  ska de sista strykas och packas ner. Sen åker vi till Jockes mamma, lämnar Alicia med gråten i halsen. Usch så jobbigt..

Tur att hon är i de bästa händerna...

Sen stick vi mot Stockholm!


Jag bjuder på dagsfärska sommarbilder!


                

  

Av Frida Rännar - 27 juni 2010 22:42

...nu är det mycket.


Uppe tidigt. Gjorde morgon i stallet. Jackpot fick skritta 40 min. Toknöjd.

Vidare hem för att vända ut igen. Slängde i oss lite lunch,vidare och hade träningar på Ersboda.

Vidare på lite affärer. Hem igen och tog mig en stödvila. Kroppen och huvudet behövde verkligen det.

Min älskade sambo fixade middag lagom till att jag piggnat till igen.

Såg lite på Tillbaka till framtiden III. Riktigt kul faktiskt..

Vi tog därefter en promenad till parken och busade med Alicia.

Hem igen för en dusch och nu lite nagelvård sen sängen!


Allt som ska med ligger framme för att packas ner och imorgon gör vi sista rycket. Hästarna ska dessutom på bete. Yippie!


Av Frida Rännar - 26 juni 2010 18:48

Borde betyda effektivitet!


Upp halv 7

Tvätta, Stallet ut med hästarna. Jackpot jätte pigg idag fick skritta 40 min i skritten, Tvätta, tvätta, promenera långpromenad med Alicia till Björnvägen, god midsommardagslunch, stallet för att luncha hästarna, ut till ponnierna på betet som förövrigt ser ut att stormtrivas, tillbaka hem och hänga tvätt, upp på björnvägen för middag och här sitter vi nu och inväntar efterrätten.


Jag funderar på en långpromenad hem också. Då är det ju iallafall nerför..

Av Frida Rännar - 25 juni 2010 21:13

Vilken Dag!


Vaknade av ett telefonsamtal från stallet.

Jackpot var tydligen hängig och åt inte sin mat.

Jag, snabbar än självaste blixten anlände till Hippo på två röda.

Mycket riktigt, han stod i ett hörn och tryckte. Åt varken kraft eller Hö. Satte honom i skritten 30 min, tempade (ingen feber). Blandade betforvatten och satte honom i hagen efter att jag också sprungit en sväng i skogen med honom på släp. Han slukade en hel hink med vatten innan han fick i sig betforen och då tvärvände det. Jag blötte allt hö och fyllde upp ännu en hink me betforvatten i hagen. Sen var han som vanligt.

Konstigt är ju att han druckit precis lika mycket i hagtunnan och inne som han alltid gör så han kan inte ha varit uttorkad. Men jag insåg ganska fort att han var spänd i magen och jag fick knappt ta honom på magen. Troligen ngn typ av förstoppning som släppte när han fick röra sig. Sen tackade han inte nej till gott betfor.

Får se hur han mår imorgon. Ikväll var han då precis som vanligt igen.


Lite brådis efter morgonutryckningen då den inte var inplanerad alls. I god tid hann vi hela familjen ut till Skeppsvik för en supergod lunch buffe, Dans runt stången och bara massa mys i solen.

Efter det ut till Kents mammas stuga för grillning, sätta brygga m.m Alicia har tagit sitt första dopp. Chockad blev hon när hon frivilligt tog sats från en sten och hoppade rakt ut i vattnet. Sen tog hon det lite mer försiktigt.

Dagen har varit helt toppen med toppenväder. Otroligt!


Av Frida Rännar - 24 juni 2010 23:53

En väldigt lång och rask promenad med Malin och Alicia gjorde susen ikväll.


Dessutom middag på Björnvägen ikväll igen. Mormor och Morfar är ju på fin besök.


Har hunnit vara på stan hela e.m och tagit hand om grå och ridit ponny. Allting gått som smort.


Nu ganska nöjd för dagen kryper jag till sängs. Har precis laddat upp ett stort gäng med musik från ett nästan fullt USB-minne. Tack Frida nu är min fina mp3 laddad och klar. :)


Natti



Av Frida Rännar - 24 juni 2010 10:22

Då var det bara någon timme kvar till semester.

Förut kunde man ju längta ihjäl sig efter första semesterdagen. Nu är det klart att man längtar. Men det känns inte som någon större panik. Jag har ett jobb som jag trivs med och har väl äntligen kunnat anpassa mitt övriga liv så jag faktiskt har lite ro runt omkring mig trots att jag jobbar. Vilket gör att man är rätt nöjd.

Men nu tar vi lite semester iallafall. Ända fram till v. 32. kommer dock rycka in och knappa in massa tidsedlar innan det är dags för löning mitt i semesterperioden. Blir några dagar när regnet står som spön i backen tänkte jag :)


Jocke gick på semester igår och han kunde nog konstatera att det känns likadant för honom.Han tyckte inte det kändes som att det var semester alls. Kanske också för att han fortfarande är inne på sin lediga vecka..


Jag tror vi upplever att semestern börjar till veckan då vi landar på Mallorca. Värm, massa bad och åka mycket båt..


Igårkväll hade vi det jätte skönt. Jag och Sandra gjorde hästarna. Red Levita även igår, hon var jätte fin! Tog även några småskutt.

Jackpot HELNÖJD med sandra barbacka på ryggen och fick skritta med på banan. Man ser riktigt hur han njuter. Skötte sig superbra!


Efter det åkte jag och Jocke till Mariehemsängarna och busade med Alicia. Vi hade med bollslungan så hon fick springa ordentligt. Hon var helt färdig när vi efter nån timme vände tillbaka. Då kom en pappa och hans son och sonen började busa med henne, då var hon bara tvungen dra några extra busrepor.

Tog en snabb middag (mer onyttig än nyttig). Åkte till Jockes mamma. busade med Kisse, klippte klorna sen packade vi oss iväg till Peter o Linda för lite blommvattning.

Sen hem till soffan för att se lite spännande dokumentärer.


Tänk vad saker man kan hinna med på en kväll?

Av Frida Rännar - 23 juni 2010 09:45

Igår red jag mitt första hårda ridpass på väldigt länge. Det var jätte kul!

Idag känner jag inte någon som helst träningsvärk. Ännu bättre.

Sandra skrittade barbacka på Jackpot och han skötte sig utmärkt. Han var nog mest nöjd bara av att få vara med.


Fick igår träffa söta Nova. Hon är ju bedårande. Så snällt barn..

Chockad blev vi när Jenny hugger tag i gräsklipparen och börjar klippa gräset. In och ut på BB, sen hem för att ta tag i gräsklippningen. Lite smått roligt!


Ikväll ska Levi ridas och Jackpot skrittas.

Innan det ska jag försöka hinna en sväng på stan.



Ovido - Quiz & Flashcards