fridarannar

Alla inlägg under december 2010

Av Frida Rännar - 25 december 2010 12:39

...Så får jag hundratals med fina bilder på mig och Jackpot av min morbror.

Ni ska få en tjuvtitt här.


Hästen står på landet i stugan med Linda, Peter och Linn. Julaftonsmorgon hade dom varit ute i djupsnön och ridit. Rådjuren hade varit på besök hittils alla dagar och den som hade varit mest facinerad var nog Alicia som hade stått på soffkanten och spanat läänge..


Ikväll beger vi oss hemåt till djuren och allihopa i stugan.


                

Av Frida Rännar - 19 december 2010 17:07

   En tid utan internet hemma har inneburit väldigt lite uppdatering här..

Vi står fortfarande utan så det kommer nog bli lite glapp framöver också. OM det inte är ordnat redan imorgon..


Tiden rullar på och vad har då hänt sen sist?

Jackpot har inte fått någon vintervila och kommer inte få det heller.

Jag har ridit en banträning som gick superbra. Jackpot var en klocka!

Vi har hunnit rida julshowen som gick den 12 dec på Hippologum, då en av hästarna blev halt dagen innan. Lite i sista sekund men det funkade! Han var väldigt taggad och blev döstressad inne på banan. Det var duellhoppning och Jackpot är ju vanligtvis snabb men när han var så stressad så kom vi inte framåt alls. Ju mer jag tryckte på desto mer grävde han ner sig i underlaget.. I mål väldigt jämt men förlorade.


Efter det så har vi hunnit få erbjudandet att träna för Anna Hedbys, dressyr. Självklart tackade jag ja till det och var med första dagen. Anna var glad att se honom igen och jag var väldigt glad över hjälpen jag åter igen fick. Hon är grym!


Jag har försökt rida mycket ute nu när snön kommit. Senast imorse var jag ut i djupsnön i Kullaskogen innan det ljus.nat och Jackpot var TOKglad. Han ville aldrig sluta springa och busa för alla läskiga granar.

Vilken lycka, jag skulle kunna rida i evigheter.


Till veckan får Jackpot tillsammans med de små ponnierna flytta till stugan och bo där över jul.

Då ska han få plumsa massor med snö och galoppera av sig rejält. :)



Jackpot Nationella Tävlingen Hippo 2 år sen

  





Av Frida Rännar - 1 december 2010 18:45

Jackpot blev för drygt en vecka sen vaccinerad och har tagit det lite "Piano" (passade ypperligt i samband med våran husflytt).


Ikväll står det banträning på schemat och Jackpot som inte hoppat sen Emma Träningen lär vara taggad.

Jag ska nog sätta på honom pessoa-bettet med en extra ring ifall han är lika taggad som han var sist för Emma på Söndagen. Är han inte det så är ju saken enkel att flytta upp till det bett jag brukar rida på.


Ska försöka filma ikväll med kamera   


     

Av Frida Rännar - 1 december 2010 18:30

 
Massor med sändningar i December. Här kommer ett urklipp från ridsports hemsida.


www.ridsport.se


Eurosports sänder ridsport hela december:

1 december
21:40-22:40 Masters i Bryssel, Belgien EUROSPORT NORDIC
22:40-22:45 Riders Club. De senaste nyheterna från ridsportvärlden. EUROSPORT


4 december               
22:00-23:30 European Masters i Paris, Frankrike. DIREKT EUROSPORT & EUROSPORT HD


5 december
15:45-17:15 European Masters i Paris, Frankrike DIREKT EUROSPORT & EUROSPORT HD


8 december
20:25-20:30 Riders Club. De senaste nyheterna från ridsportvärlden.


Söndag 12 december
SVT 1: Världscupen i hoppning från Geneve, Schweiz 17.00UROSPORT


15 december
18:55-19:55 Världscupen i Geneve, Schweiz Hopp VTR EUROSPORT
19:55-20:00 Riders Club De senaste nyheterna från ridsportvärlden. VTR EUROSPORT
21:05-23:15 Olympia Horse Show i London, Storbritannien DIREKT EUROSPORT & EUROSPORT HD


16 december
22:00-23:15 Olympia Horse Show i London, Storbritannien DIREKT EUROSPORT & EUROSPORT HD


18 december
21:30-22: Olympia Horse Show i London, Storbritannien Eftersänt EUROSPORT & EUROSPORT HD
22:00-23:30 Olympia Horse Show i London, Storbritannien DIREKT EUROSPORT & EUROSPORT HD


19 december
21:00-22:00 Olympia Horse Show i London, Storbritannien Eftersänt EUROSPORT & EUROSPORT HD
22:00-23:30 Olympia Horse Show i London, Storbritannien DIREKT EUROSPORT & EUROSPORT HD


20 december
22:40-23:35 Olympia Horse Show i London, Storbritannien DIREKT EUROSPORT & EUROSPORT HD     


22 december
21:20-22:20 World Top 10 i Geneve, Schweiz VTR EUROSPORT & EUROSPORT HD
23:20-23:25 Riders Club De senaste nyheterna från ridsportvärlden.

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards