fridarannar

Alla inlägg under januari 2011

Av Frida Rännar - 31 januari 2011 23:09

Min fina vita springare har fått nya skor idag.

Efter det fick han skrittas 50 min. Det var en pigg häst!

 

Imorgon ska vi trimma i ridhuset och jag längtar redan.   

Av Frida Rännar - 30 januari 2011 22:30

Hittade precis en film från Anna som hon lagt upp från en träning i vintras. Vi hade byggt en serie och hoppade sen runt på tre hinder för att försöka "hitta flytet"..


Bus Jacke...


Av Frida Rännar - 30 januari 2011 21:54

Idag tog jag och Linn en sväng i skogen och det uppskattades verkligen av pållarna!


Jackpot som för övrigt väldigt sällan ligger på i handen var så stark att jag fick panikhålla honom hela turen i galopp...Han struntade fullkomligt i bettet och ville hellre tävla mot lilla Apache i vem som var snabbast och kunde göra flest luftsprång.


Inte kan man då tro att han gått hård träning hela helgen. :)


Veckan som kommer:


Måndag: Skritt 60 min

Tisdag: Dressyr

Onsdag: Longering/Padockridning

Torsdag: Dressyr

Fredag: Longering

Lördag: Banträning

Söndag: Skogen


BÄSTA kompisarna

    

Av Frida Rännar - 29 januari 2011 23:17

Även idag gick träningen superbra!

Fina fina grå   


Har knåpat ihop en film från båda dagarna   


Av Frida Rännar - 28 januari 2011 23:32

Jag har alltid varit och kommer alltid vara förälskad i min fina häst.

Han har verkligen allt som jag önskar mig i en häst..


Emma träning idag och vi började med en rejäl uppvärmning i vanlig ordning.

Övergick till travhopp vilket gick kalasbra. Jag brukar annars ha så dålig känsla för det. Fortsatte på studsövning på ena långsidan och jag känner själv att han har fått mycket mer bakbensaktivitet nu. .

Gick ganska snabbt över till andra långsidan där det var en serie med travbommar in.

För varje höjd blev J bara mer och mer laddag och jag fick anpassa ridningen lite efter det, men han var som en klocka genom serien varenda gång! Så otroligt duktig han är..

Sista gången låg det på ca 135 och det kändes superenkelt.


Emma var lyrisk över hur fin lilla Grå blivit. Hon nämnde främst min sits i sprången, att jag numera har kommit närmare honom vilket hon försökt hjälpa mig med. Hon tyckte jag hade fått mer tryck i honom på backen och att han var väldigt lydig. Dessutom tyckte hon att han fått ett riktigt bra avstamp med mycket tryck i.


Allt det här som hon har försökt hjälpa mig med och nu sitter det som smäck!

Är det inte fantastiskt?

Jag säger precis som jag sagt förut. Vi är i vårat livs bästa form JAckpot och jag och jag hoppas vid gud att det inte hinner försvinna tills säsongen börjar. Sitter det kvar kommer vi få ett toppen år!


Jag hade för mitt liv aldrig trott att man kunde vara såhär samspelt med en häst. Galet kul!


Imorgon kommer massa filmer från träningen!

Av Frida Rännar - 27 januari 2011 22:18

Sara trodde inte en seknd på mig när jag tyckte vi skulle försöka klippa hennes häst ikväll.

Hon har under dom åren hon haft honom knappt kunnat klippa honom drogad med dubbla doser. Hon har kunnat ta "det värst" men inte mer än så. Han hugger efter en, han sparkar, stegrar och viftar med frambenen. Han är verkligen tokig!

Men så ikväll så hade vi bestämt oss för att vi skulle lyckas klippa iallafal underhalsen där pälsen är som värst..

I början när vi startade maskinen testade han alla sina konster och blev förbannad på oss. Efter en stund får jag nog och lägger maskinen på halsen tills han står stilla..

Då var det som att hela hästen dog.. Efter det rörde han INTE en fena, vi kunde slå av och på maskinen,byta sida, klippa mot öronen under magen och tillslut hade vi utan att vi visste ordet av det klippt HELA hästen. Han stod och sov.. Det är ju galet! Vad hände?

Jag är så glad för Saras skull!


Jackpot fick skritta 60 min idag så han får ladda energin lite till imorgon då det är träning. Vi är superladdade båda två.

Ska försöka filma också   


  

Av Frida Rännar - 26 januari 2011 22:13

Fick en träningsplats ikväll för KM.


Igår visste jag inte om att jag skulle träna ikväll så jag red ganska hårt och ganska mycket samlingar..Vilket visade sig inte vara bästa uppladdningen inför hoppträningen ikväll.

Han skötte sig superbra och kändes väldigt koncentrerad och fin men jag saknade det där lilla lilla extra som jag haft så många gånger i rad nu.

Det roliga var att Kerstin såg det där lilla också. J kändes väldigt mjuk och fin men nästan lite sladdrig, vilket jag tror beror på att han hade träningsvärk från igår.


Ändå måste jag berömma honom för den stjärna han är 


Lägger in två filmer på oss och en på Sara som det gick superbra för!



 
 

Sara och Ferrox


 

Av Frida Rännar - 24 januari 2011 19:22

Vi har nu fått internet i huset och jag kan börja "dataföra" mitt hästliv igen!


Mycket har ju hänt sen sist och jag skulle nog kunna skriva måånga sidor.

Men Lilla Grå är fullt igång och det känns som han är i sitt livs bästa form. Han har aldrig hoppat så bra som han gör nu, aldrig varit så lydig och stark i kroppen. Jag har lagt mycket energi under vintern på att försöka få honom stark och finna en bra känsla i allt vi gör. Som det känns nu så har allt gått över mina förväntningar och han har svarat HUR bra som helst på alla nya hjälper. Känns som att han stormtrivs med nya ridningen.


Senast igår hade vi byggt upp en bana i lilla ridhuset och han var kanonfin! Första varvet var han lite för laddad men till sista rundorna var han jätte fin. Avslutade med att ta upp  hinder på 130 som vi rullade på några gånger. Det är så himla kul :)


Idag fick han gå i skritten då jag har problem med nånting i ansiktet som jag ska kolla upp imorgon. Känner mig febrig och har en sjukligt ond huvudvärk.


Veckan kommer se ut såhär:


Måndag: Skritt 45 min

Tisdag: Trimma i ridhuset

Onsdag: Lite hopp i ridhuset på småhinder.(om ingen vill bli av med sin träningsplats?)

Torsdag: Longering ute (om underlaget är ok i padocken) Annars uteridning.

Fredag: Emma Träning

Lördag: Emma Träning

Söndag: Skogen


Bjuder er på en dagens bild på min supersociala häst!

  

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards