fridarannar

Alla inlägg under oktober 2012

Av Frida Rännar - 31 oktober 2012 22:23

Har ridit på en lika fin jp som vanligt. Det är så kul varenda dag..
Hugo var med till stallet och spenderade lite tid med mormor och Kent medans jag dolade på lite. Jocke åkte på långsväng idag men var ändå tillbaka i stan precis lagom tills vi var klara i stallet och mötte upp oss där.

Imorgon är det vaccinationsdax för Hugis igen samt läkarbesök.

Nu är det däremot godnatt. :)

Av Frida Rännar - 31 oktober 2012 22:18

Så får hunden lite kärlek från oss båda.

Hon är det bästa som finns!!

Av Frida Rännar - 30 oktober 2012 21:56

Mys i soffan tidigare idag.

Av Frida Rännar - 30 oktober 2012 21:39

Jag tror min häst fått en släng av damp ikväll.

Det hela började med att jag mockade boxen, tar upp utanför och går och tömmer kärran samt lämnar grepen.
När jag kommer tillbaka så har han rullat och rört om som om en orkan dragit förbi. Hämtar grepen för att jämna till igen. Tar med mig vattenhinken för att fylla vatten...
Går till boxen med den fyllda hinken och hänger upp den. Självklart har han nu bajsat... Jag går tillbaka till skrubben och hämtar grepen.
Går ut till bandet och kastar iväg det och när jag kommer in igen så har han rullat och grävt upp hela boxen IGEN..!!!!
Jag krattar till för ännu en gång och stänger boxdörren när jag står och surrar lite med personen som står på gången. Ser över axeln att han dricker från vattenhinken. Jag går dit och den är nu halvfylld. Jaha.. Bara att fylla igen då. Står och pratar lite mer i gången och går sedan för att hämta hans mat och när jag kommer tillbaka så ser jag att hästkr*ket har bajsat igen!!!

Jag hämtar grepen som jag såklart hunnit låsa in i skrubben. Går in och ska mocka bort det lilla och precis när jag är klar så smiter Jackpot ut från boxen!! Snabb som blixten hann jag på en hundradels sekund nå honom med grepen på rumpan när han är ute i gången och han blir livrädd och vet såklart att han gjort fel så han tvärvänder och springer snällt in i boxen igen...
Jag går och låser igen skrubben igen och lämnar alla grejer. Går till honom igen för att säga hej då, och precis när jag kommer dit ser jag hur han åter igen ska rulla. Då ger jag upp och åker hem.

Nä idag låg han inte på plus. Jag tror han planerat att fullkomligt driva mig till vansinne. Han ska oftast rulla när det är nymockat men det brukar räcka med en gång.
Tur att han är världens Goaste ändå...

Av Frida Rännar - 30 oktober 2012 15:40

Var ute på en prommis på fm men det var ju omöjligt att gå på blixthalkan. Tog mig till Barnens Hus iaf och köpte spjälsängsskydd. Lilleman har fått lämna sin fina vagga och sover nu i spjälsängen.
Ganska kul syn. Igår när vi gick och la oss så låg han tvärs över sängen. :)

Annars så har vi haft en innedag och snart blir det stallet för mig när Pappa J kommer hem.

Hugo håller tungan rätt i mun när han kör bil.

Av Frida Rännar - 29 oktober 2012 21:08

.. För alla parter <3

Av Frida Rännar - 29 oktober 2012 11:16

Idag är vi trötta efter helgen.. Ja hela familjen faktiskt.

Av Frida Rännar - 27 oktober 2012 22:27

Haft en helt fantastisk kväll med familjen.
Vi har ätit gott och haft det så mysigt.
Jag kan rekomendera Nygatan 57 i Skellefteå om ni vill äta gott!


Det är så kul att dessa underbara människor vill spendera tid med oss. Det går inte att beskriva! Tack för att ni finns.


Nä nu återgå till hänget med "gänget" i hotellobbyn :)


(Ska bara tillägga att vi har nog världens snällaste barn. Han är alltid så nöjd! )



Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Skapa flashcards