fridarannar

Alla inlägg under februari 2013

Av Frida Rännar - 28 februari 2013 21:19

Hur kan det vända så fort på en natt?

Igår morse vaknade Hugo med hosta. Riktig kraxhosta. Pigg i övrigt.

Imorse vaknade han med samma hosta men också världens rinnsnuva.
Han har inte riktigt ätit så mycket som han brukar under dagen men varit pigg och glad.
Nu ikväll kändes han lite varm och när Jocke tog tempen så hade han 38,5.
Stackars liten sjukling.. Lite Alvedon i kroppen och hoppas på att han får sova sött hela natten.

Annars så har dagen varit bra. Vi gjorde stallet lite tidigare medans Hugo var med faster Linda.
Jackpot kändes kanonbra. Jag red hyffsat hårt och tvingade både mig själv och Linn att sitta länge utan stigbyglar. Duktiga och fina pållar!

Imorgon går Jocke halvdag och efter det blir det stallet sen middag med mamma på björnvägen. Kent är och stakar sig genom stafettvasan med gänget från jobbet. Hejja Delta!!

(Liten sjukling i duschstrålen)

<3

Av Frida Rännar - 27 februari 2013 22:00

Av Frida Rännar - 26 februari 2013 21:12

Ungefär när jag var gravid i vecka 25 så drog jag ur min navelpiercing då jag hört att många fått fula ärr av att dom tagit ut den för sent.

Jag tänkte inte alls mer på det än att jag inte kände igen min mage alls. Det har ändå suttit ett smycke där sen jag var 13. Alltså i 13 år..
Men jag var självklart beredd på att offra det för det som komma skulle..

Igår så fick jag bara en idé att prova sticka in ett örhänge för att se hur mycket som hade växt igen i hålet..

DÖM om min förvåning när jag inser att hålet inte alls har växt igen! Det hade såklart blivit trängre men det var fortfarande ett hål.
Så igårkväll tryckte jag igenom navelstaven och nu sitter piercingen på sin plats igen!

Ingen stor grej kanske ni tycker men jag blev verkligen glad. Sakta sakta faller små bitar på plats och jag börjar återfå mitt ursprungliga jag :)

Av Frida Rännar - 26 februari 2013 21:02

Familjemys hela dagen.

Drog oss länge i sängen i morse allihopa.
Fikade, startade lite tvätt och rengjorde lite avlopp i badrummet.. Eller ja mannen i huset gjorde det. Jag klarar inte av sånt där..

Åkte och fixade lite ärenden åt Jocke.
Mötte sedan upp mamma på stan och käkade lunch ihop innan vi skulle till frissan hon och jag. Lite fler ärenden gjordes och sen åkte Jocke och Hugo hem medans vi klippte oss.
Hugo fick en minst sagt efterlängtad present av mamma/mormor. En skaljacka i turkos från Polarn o Pyret. Sååå fin!! Passar perfekt ihop med hans fina vindfleece som han fått tidigare :D

Vidare mot stallet efter det och trimmade lite på världens finaste. Jag vet ni har hört det förr...

Nu sussar barnet och vi har lite egentid.
Sköna onsdag!

Gokväll

(Nya jackan)

Av Frida Rännar - 25 februari 2013 21:01

Varit lite offline under helgen men allting är bara fint!

Har haft en helg fylld med saker. Har hunnit vara med familjen och kompisar på Busplaneten, varit ute massor i det underbara vädret, hjälpt Linn på tävlingen, tagit hand om min egen stjärna och trimmat honom, varit på familjemiddag med hela gänget, firat Nathalie som fyllt år och massa andra mysiga saker..

Det är måndag och Jocke är ledig imorgon. Veckorna här hemma går så himla mycket fortare när han är hemma en dag i veckan.
Imorgon är det inbokat en hel del. Men det får ni veta mer om imorgon.

God kväll

(Några bilder från helgen. Har inte kunnat ta så många bilder då min mobil är överfull på minnet. Kan inte radera fler bilder än dom jag har nu. Imorgon hoppas jag hinna föra över på en hårddisk. Sen är jag på ruta ett igen :)

Av Frida Rännar - 22 februari 2013 22:18

Sagolika häst, han är för underbar min lilla Grå! Red lite i ridhuset och arbetsmyran bara jobbar på. Så härlig känsla...

Av Frida Rännar - 22 februari 2013 09:09

Under graviditeten var jag på slutet beroende av nässpray. Jag kunde verkligen inte leva utan det. Efter bara någon timme slog det igen och jag var totalt täppt. Inte snorig utan bara helt täppt. Blev andfådd av att bra sitta i soffan om jag försökte klara mig utan.

Det första jag packade ner i bebisväskan till bb var såklart nässpray.

Men.. Så fort Hugo var ute släppte det. Jag rörde inte flaskan över huvudtaget fram tills dess att jag blev dyngförkyld innan jul. Då kom det tillbaka och jag blev fast igen. Och har varit sen dess. Det är verkligen ett h*vete. Inte att behöva ta det så pass ofta men att slemhinnorna far så illa. Vissa nätter vaknar jag av att jag knappt kan andas för att jag är så täppt. Och jag är ju inte det minsta förkyld. Bara blivit beroende...
Nu har jag gett mig den på att jag ska sluta och jag har klarat mig sen igår morse nu. Hela natten och hela gårdagen. Det känns mycket lovande och nu när jag kommit så pass långt så ska jag verkligen bli av med beroendet.

Hoppas hoppas!!

Av Frida Rännar - 22 februari 2013 09:09

Under graviditeten var jag på slutet beroende av nässpray. Jag kunde verkligen inte leva utan det. Efter bara någon timme slog det igen och jag var totalt täppt. Inte snorig utan bara helt täppt. Blev andfådd av att bra sitta i soffan om jag försökte klara mig utan.

Det första jag packade ner i bebisväskan till bb var såklart nässpray.

Men.. Så fort Hugo var ute släppte det. Jag rörde inte flaskan över huvudtaget fram tills dess att jag blev dyngförkyld innan jul. Då kom det tillbaka och jag blev fast igen. Och har varit sen dess. Det är verkligen ett h*vete. Inte att behöva ta det så pass ofta men att slemhinnorna far så illa. Vissa nätter vaknar jag av att jag knappt kan andas för att jag är så täppt. Och jag är ju inte det minsta förkyld. Bara blivit beroende...
Nu har jag gett mig den på att jag ska sluta och jag har klarat mig sen igår morse nu. Hela natten och hela gårdagen. Det känns mycket lovande och nu när jag kommit så pass långt så ska jag verkligen bli av med beroendet.

Hoppas hoppas!!

Ovido - Quiz & Flashcards