fridarannar

Alla inlägg under mars 2013

Av Frida Rännar - 31 mars 2013 20:55

Är så himla glad för debuten idag!


Var inte nervös alls innan utan faktiskt ovanligt lugn och fokucerad. Mest fokucerad på att inte göra ngt större misstag och förstöra för jackpot..

Banan gick superbra! Jag gjorde 2 missar och där rev vi 2 hinder efter varandra. Första var utsprånget i 7b.. Jag galopperar på för hårt in på a hindret och hinner aldrig få honom i balans, varpå det blir vääääldigt trångt, förstår inte hur jag tänkte egentligen när jag kände emot att jag ade för hög fart. Någonstans var min plan ändå bara att inte dra i tyglarna, vilket jag inte gjorde heller, men lite stöd hade han ju kunnat få..

Hindret efter petade vi också. Jag lägger på för mkt ben precis innan men det var hinder nr 8 och han var verkligen framåt så hade jag bara suttit still så hade han hunnit hoppa igenom språnget. Känslan över räcket blev att han kom alldeles för långt bakom med språngkurvan. Onödigt av mig igen, men han var fantastisk och hoppade strålande även på de sista hindrena.

Vi har nog aldrig gjort en så jämn runda faktiskt..


Det som gör mig så glad är att jag nu har en helt annan känsla inne på banan och i hästen. Jag kan fokucera på det som är viktigt och det känns som att han i den här klassen började använda kroppen och själv fick börja tänka till och ta i lite. Vilket också gör det betydligt lättare för mig att rida. Annars får vi mest bara fart framåt när jag rider effektivt och sprången blir dåliga.

Det kändes så himla enkelt!


Min fina stjärna! <3



 



Av Frida Rännar - 30 mars 2013 21:02

Jackpot har gått jätte bra idag!


120 banan var en A:0.a och vi gillar ju att rida på tid från start men det var inte så många svängar utan mest bara linjer och vi fick ganska mycket fart framåt och tappade bort dom få svängar som man kunde ta. För oss är det nästan bättre men mycket svängar där man kan vända lite snävare.. Men han var iaf jättefin. Fick en 7.e placering.


I 130 var han kanonfin! Galopperade på lite väl fort mot trippelbarren som var insprånget i kombinationen till ett räcke. Det blev såklart snortrångt ut ur kombinationen...jackpot fick hoppa av på 1/2 galoppsprång och rev det hindret. Klantigt av mig, men jag är ändå glad över att jag faktiskt höll galoppen in emot trippelbarren. Jätte nöjd med rundan!


Vi följer planen och debuterar 135 imorgon. Känner mig väldigt laddad för det och det får gå som det går helt enkelt. :)


Här är filmerna från idag.



 
 





Av Frida Rännar - 29 mars 2013 20:27

Gjorde en helt ok runda idag! Jag släppte på alldeles på tok för mkt på hinder nr 2 och jackpot svarade med att hoppa framåt istället för uppåt så han rev den. Sen kändes han superfin!


Ska försöka få in filmen ikväll!

Av Frida Rännar - 25 mars 2013 21:09

Här kommer filmen från träningen!



 
  

<3

Av Frida Rännar - 24 mars 2013 21:06

Vår lilla prins blir 10 månader idag!!
Tänk om bara 2 månader får vi ha 1 årskalas ;)

Av Frida Rännar - 24 mars 2013 21:02

Som sagt så försov vi oss imorse, eller jag försov mig. Resten av familjen hade ju ingen tid att passa.. Skulle hämta Linn kl 8 för att åka till stallet och göra klart inför banträningen men halv 9 vaknar jag och flyger upp ur sängen, då vaknar även Hugo till..

Blev en heldag igen i stallet. Mamma och Kent kom
Och supportade och Jocke och Hugo kom lagom till start kl 11.
Världens bästa som alltid är med och stöttar mig så jag får hålla på med det jag älskar att göra. Ni betyder så mkt för mig!! <3

Banträningen gick bra om än lite annorlunda. Kommer aldrig sluta förvånas över min häst.
Han har verkligen varit taggad sen han fick en veckas vila men ändå varit på plats i ridningen. Tills idag..
Framhoppningen gick bra, som vanligt. Men inne på banan så trycker jag på lite på hinder nr 2. (Läs; överdrev ridningen rejält) och jackpot gör precis som på träningen i onsdags och svarar med 3 dubbla farten framåt. Jag får heeeela hästen i handen och sen kör han sitt eget rejs. Kändes ungefär som känslan när hästen lägger tungan över bettet. Man tar och tar men det händer verkligen ingenting.
Fick konstigt nog ändå till distanserna men när det blev lite missförstånd och han river insprånget och drar ännu mer i handen så tar jag tag i honom och tar om därifrån. Då kändes det mycket bättre och han fokucerar på mig lite mer men långt ifrån vad jag ville. Får rent "slita" i honom mellan hinderna för att få kontroll. På hinderna var det inga problem då ser han sig för så bra.
Känslan var verkligen kass och jag kom aldrig ner i sadeln ordentligt vilket gjorde att jag halvstår genom banan och bara låter honom springa som han vill. Det är så svårt när man vill bibehålla rytmen men också sätta igenom ordentligt. Allting blev bara halvdant idag helt enkelt. :) vi gick iaf felfritt i mål efter rivningen.. Och det kändes lätt..

I veckan blir det trimma! Såhär
Busig får han inte vara till helgen :)
Ska se om jag får in en film lite senare!


Av Frida Rännar - 24 mars 2013 20:45

Igår lördag så gjorde jag stallet på fm, sen hem och duschade och fikade lite för att hinna förbi barnloppisen på Nolia innan vi skulle på Hippo igen och bygga boxar.
Vi var där 5 min efter öppning och det var redan då Kaos inne i hallarna!! Folk var som galna och många hade redan armarna fulla med prylar.

Har inte varit på så många loppisar i mitt liv men kan konstatera att det inte riktigt är min grej. Jag förstår absolut folk som vill bli av med saker och folk som fyndar prylar eller såna som faktiskt inte har råd att köpa nytt, men över lag så tycker jag att det mesta bara är skräp..
Märkesprylar och tex märkesleksaker kostar ju mycket även på loppis om dom är i fint skick..

Trots detta så kommer jag säkert själv stå där en vacker dag.. :)
Önskar att man själv och andra var lite duktigare på att skänka saker. När man ser alla kläder som finns på såna här stora loppisar så kan man ju inte låta bli att tänka på alla barn som går utan kläder..

Jaka nog om det. Efter loppisen lämnade vi Hugo hos mamma, dom åkte på kalas och vi på hippo.
Byggde boxar fram tills mina träningar började och efter träningarna var vi bjudna på middag hos Jesper och Anna så där blev vi hela kvällen.
GISSA om vi somnade gott?
Ja faktiskt så gott att ingen av oss ville vakna imorse så jag försov mig lite :)

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards