fridarannar

Alla inlägg under september 2013

Av Frida Rännar - 30 september 2013 12:14

Jag och Hugo är hemma idag då förskolan är stängd idag och imorgon pga planeringsdagar.

Just nu sover Hugis lunch och jag ligger och vilar i sängen med Alicia bredvid mig.
Efter en fullspäckad helg utan någon som helst vila känns det rätt okej att bara ligga här och slappa lite. Inte ens tv:n är på.

Vi har på fm varit i stallet. Jp har blivit skodd och Hugo satt snällt i vagnen så jag hann göra klart allt i stallet förutom ridningen.

I em när Hugo vaknat åker vi ner på stan en sväng och möter upp mamma. Kanske det slinker ner en fika :)

Av Frida Rännar - 21 september 2013 22:46

Härom dagen kom det ett stort paket hem till oss från USA. Det var en efterlängtad Baby jogger!

I flera månader har jag letat för och nackdelar med denna vagn men det har varit svårt (för att inte säga omöjligt) att finna någon som varit missnöjd med Den. 


Det började med att jag föll för den utifrån våra egna behov. Jag tyckte det mesta av våra behov med en vagn föll på plats med just den vagnen. När jag sen började läsa mer om den och provköra den så blev jag såld direkt!

Förväntningarna är höga då vi lämnat en ny Brio Happy bakom oss. Den hade allt vi ville ha och lite till.. Men Hugo satt inte helt 100 bekvämt i den. Ofta hängde han över frambågen och fick inget bra stöd för ryggen. Han har aldrig klagat utan det är mest jag som iakttagit. Ett alternativ till en barnvagn med ergonomisk sittdel har aldrig fallit mig i smaken då fullt liggläge varit viktigt för oss.

Hittills så ÄLSKAR vi vagnen på många olika sätt.
Jag känner mig snart redo att ge er en recension på den!!

Ont

Av Frida Rännar - 21 september 2013 22:31

Har varit en lugn lördag för familjen.

Jag åkte tidigt till stallet imorse medans familjen tog sovmorgon till strax innan 10.00
Vi har pysslat på här hemma, tagit en långpromenad, städat, handlat lite mm..

Har ont i kroppen, träningsvärk från vad vet jag inte..?

Lite bilder från dagen!

Av Frida Rännar - 21 september 2013 22:25

Vi har idag sagt farväl till vår Volvo V70 med blandade känslor.
Den började ha gått långt och det är dags för oss att skifta bil.
Vi kommer sakna den massor båda två.. Trots att jag hellre kör min lilla bil i stan så har Volvon varit oslagbar ute på vägarna.

Nu jagar vi efter en ny pärla. Vi får se vad det blir den här gången.. :)

Av Frida Rännar - 15 september 2013 20:50

Vi tog en tur med Kents nya Porsche ikväll.

Jag är dålig på bilar, men J*KLAR(!!) vilken bil!!
Både jag och Jocke hade fjärilar i magen. Tjoho!


Av Frida Rännar - 15 september 2013 20:46

Har precis kommit hem från mamma o Kent där vi haft våran söndagsmiddag.

Hugis sover sött och jag halvsover i soffan. Jocke är på jobbet och mekar..

Haft en skön helg hemmavid.
Huset är städat och lite blommor omplanterade, dvs, ro i själen.

Har ridit jackpot på ban-underlag för första gången sen jag började sätta igång honom. Igår red vi i stora ridhuset då alla banor ute var upptagna och idag var vi i padocken ute.
Kändes jättekul trots att jag bara rider honom väldigt begränsat fortfarande.

Imorgon är det åter igen vardag och för ovanlighetens skull känns det lite jobbigt. Jag är inte alls så utvilad som jag skulle vilja vara. Kanske känns det bättre imorgon.
Jocke har ledig dag imorgon och Hugo är hemma med honom. Vilket också betyder att jag inte behöver ställa väckaren på 04.50 för att fara ut med hunden. Men kanske gör jag det ändå, vem vet.

Nu känns det iaf som att jag skulle kunna gå och lägga mig. Det vore nog smart att göra det innan man fastnar i Wallander.

Vi hörs.

Av Frida Rännar - 13 september 2013 21:35

Välkommen helgen du är efterlängtad!

Veckan har varit bra och vi alla mår bra.

Blev en fredagsmiddag i stallet sen kollade Hugo och jag på lite träningar tillsammans med Sara. (Och en FULL) läktare. Vi som trodde vi skulle vara de enda åskådarna. Tror allt folk har saknat träningshelgerna..

Hugo sussar sött. Jocke är borta ikväll och jag tror jag ska krypa till sängs också så kanske man känner sig pigg och utvilad imorgon. Igår gick vi och la oss 21.15 så jag drog ju ändå ut lite på tiden idag.
#varförvaravakennärmankanläggasigtidigtochtavara
pånästadag!

Tack o hej

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards