fridarannar

Alla inlägg under juni 2014

Av Frida Rännar - 28 juni 2014 22:36

Precis som jag gillar det!

Helst ska man inte hinna sätta ner rumpan innan man är i farten till nästa aktivitet. Haha..

Igårkväll hade vi sommarfest med jobbet. Det kan låtas enkelt... men vi är ett stort företag och då krävs en hel del planering!

Vi utgick med inhyrd buss från kontoret och plockade sedan upp några på stan för vidare färd mot fabriken.
Vi blev ca 85 st och festen var jättetrevlig!!
Hugo fick åka buss dit med oss då pappa J inte kom ifrån jobbet förrän 1 timme senare. Som han laddat för denna bussresa... Väl på plats så minglade han lite med oss och promenerade runt lite i lokalen och pratade med de andra samtidigt som han knaprade på lite chips. Så otroligt snällt barn vi fått, och det är en ren fröjd att ha honom med sig. Han anpassar sig till allt!
Ungefär 1 timme senare kom J och hämtade hem honom.
Vi lämnade Walk over när de andra skulle fortsätta mot krogen.

Idag började jag morgonen i stallet då jag vaknade och resten av familjen sov. Väl hemma vid 9.30 så hade dom precis klivit upp. Sjusovare!
Vi fikade, skodde på oss och tog em rask PW runt nydalasjön. 1 mil blev det exakt med liten omväg, på inte fullt 1 tim 30 min. Så skönt!

Kvällen har spenderats på stan i fint sällskap. Först på Uteservering och sen spanat in wheels bilarna enligt tradition.

Nu sussar en glad gosse sött i sin säng. Pappan blev hämtad för en glidartur i stan och mamman ska krypa till kojs. Imorgon är det en ny spännande dag!

Natti

[Bild]

Av Frida Rännar - 25 juni 2014 22:21


Förbereder för natt och längtar redan tills Hugo kommer tassandes in till vårt sovrum imorgon bitti..

"Här pommer jag!"

Finns inget bättre sätt att starta dagen på. <3


Av Frida Rännar - 25 juni 2014 21:40

Har kikat på banträningen ikväll och jag blir inte mindre sugen på att komma igång för det...

Jag har börjat jobba honom lite tuffare nu och han svarar väldigt bra på det. Han älskar verkligen att jobba. Fortfarande så motionerar jag honom mycket från marken då jag vill låta honom bli ännu starkare i rygg och länd innan jag jobbar honom hårt från ryggen.
Hans svar på mer träning är mer energi. Han ogillar verkligen att vara ur form. Han deppar ihop totalt. Senaste veckan faktiskt så lyser det i ögonen på honom. Han har börjat gnägga när man kommer igen, vilket han inte gjort senaste tiden. Han är sig själv och skvätter för det mesta. Men vad gör det. För mig är det ett friskhetstecken!

Favoriten!! <3

Av Frida Rännar - 24 juni 2014 22:08

Hela familjen tog en liten PW på 4 km i nästintill "max" tempo ikväll. Så skönt i solen!

Har precis landat i sängen efter stallet och dusch. Imorgon är en ny dag. Tyvärr har jag fått ont i halsen igen och hostar mycket. Men inatt är det Frida - Hostan 1-0. Har hämtat cocillana hos mamma!

En bild på fina mini <3

Av Frida Rännar - 23 juni 2014 19:50

Jackpot är så glad just nu. Kanske lite för mycket för sitt eget bästa.

Ikväll blev det ett pass på hoppbanan med lite bommar. La in mycket vilopauser men han kunde inte skritta en enda gång. Han ville jobba på mer konstant. Vilken arbetsmyra!!

Dagens pass blev ungefär.. Jag bromsar, han gasar, jag bromsar, han gasar ... osv...

Av Frida Rännar - 23 juni 2014 19:44

Jag blir tokig av att inte kunna vara så fysisk som jag vill.

Jag vaknade alltså med feber på självaste midsommarmorgonen. Jag hade säkert knappt 38 grader men på senare år har jag tydligen blivit döende bara av det lilla till feber..? Jag vaknade av värken i fingrarna som sakta spred sig. Det gjorde fruktansvärt ont när vattnet från duschen slog mot huden. Ungefär så öm var jag i kroppen.

Nåväl, några piller och lite frukost i magen så var jag ju piggelin för att fira! Men förkylningen vill inte riktigt gå över och jag blir frustrerad. Idag är första dagen som jag känner mig helt ok. Det firades i gymmet på lunchen.. Hoppas inte på bakslag imorgon och ber till gudarna att få vara frisk längre än 1 vecka mellan gångerna!!

Av Frida Rännar - 21 juni 2014 20:45

Som känns som söndag..? Kanske är det bästa känslan att man då har hela söndagen kvar på helgen!

Vi har bara luffat på hela dagen. Inga måsten!
Vi har cyklat en sväng och varit hos mormor och Kent. Där har vi ätit och bakat supergod kladdkaka samt promenerat i kända kvarter. Sen har vi tagit med jockes mamma på en tur och besökt jockes moster och Hasse.

Lagom tills mini skulle sova var vi hemma för kvällen och åt lite mat innan läggdags.

Nu ska jag för en gångs skull landa i soffan efter dagens minst sagt sockerchock!! Vi som sällan, nästintill aldrig äter socker känner verkligen hur dåligt man mår av det. Blä.. Känner mig fången i min egen kropp.. typ..?
Tror det blir tidig kväll så man får sova bort ruset. Haha!

Dagens.

Av Frida Rännar - 21 juni 2014 20:35


Vad konstigt förra inlägget blev.. Det var tänkt en bild till men den lyckades tydligen komma bort.

Midsommar när den är som bäst. Familj och släkt samlad.

Enligt tradition så skulle vi till Skeppsvik för att äta av deras oslagbara midsommarbuffé och fira
runt midsommarstången. Tyvärr så var ju vädret hemskt med regn på fm så vi la om planerna då det som vanligt var fullbokat för att sitta inomhus.

Vi bokade bord i Ratan istället där vi varit ngt år tidigare. Jättemysigt ställe!
Maten var inte jämförbar men vi blev mätta och solen lyste på oss ute vid havet. Bara det var ju underbart.

Hugo fick fiska i fiskedammen och titta på när stången restes. Sen äntligen fick han "dansa gjoodeena" som han pratat om i några dagar. Som grädde på moset avslutades dansen med björnen sover som också är en favvo!!

Vi tog en promenad i solen ner till båtbryggorna och tittade på den mysiga omgivningen innan vi begav oss hemåt igen.
Kvällen fortsatte hos mamma och Kent även där med god mat och annat. Vilken mysig dag! <3

Några bilder den dagen.

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards