fridarannar

Alla inlägg under juli 2014

Av Frida Rännar - 25 juli 2014 23:53

Lite bilder från senaste dagarna.

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Frida Rännar - 25 juli 2014 21:42

Lite bilder från senaste dagarna.

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Frida Rännar - 25 juli 2014 21:38

3 v av semestern har gått och vi har inte hunnit åka iväg något då det varit alldeles för varmt för att göra något annat än ligga på stranden eller vid poolen.

Vi tyckte det var dags att slå slag i saken nu då värmen inte verkar vilja försvinna. (Jag klagar absolut inte på värmen men det hade varit lättare att finna en anledning till att åka iväg om det varit lite mer "svensk sommar")

Nu har vi bestämt oss för att vi åker en tripp till Gävle imorgon. Där kan vi shoppa lös på ikea, kolla in lite andra butiker och dessutom kan vi åka till Furuviksparken och titta på djuren, åka lite karuseller och bada i poolområdet om det är hemskt varmt! Det föll sig dessutom så bra att vi kan lämna hunden efter vägen i Bollnäs där fam Wennström/Lindeberg är på tävling så kan flisan åka hem med dom på söndag.

Det är en himla tur att vi har semester och tvättkorgen är så gott som tom när man ska vara såhär impulsiv och resa bort. Haha!

Nu ska det packas, vi hörs!

Av Frida Rännar - 22 juli 2014 22:35

Här går dagarna undan!

Vi hade två fantastiska dagar hos min mormor och morfar i deras stuga vid havet. Det var kanonväder och supervarmt, vi åt gott och bara njöt av lugnet.

Igår så tillbringade vi dagen hemmavid. Det var lite (läs: mycket) packning som skulle packas upp. Det var sjukt hett på baksidan hela dagen trots parasollet. Vi gjorde lite ärenden och shopping vilket var nästintill olidligt i värmen också.
Jackpot kom tillbaka till stan igår morse då han skulle skos så nu är ordningen återställd. Han har haft en supervecka på landet!

Imorse åkte jag tidigt till stallet för att rida innan värmen kom. Jackpot kändes taggad och jättefin.
Dagen har sedan tillbringats med en stor del av Umeås befolkning på Bettnäs. Jag skämtar inte när jag säger att man var tvungen att gå på andras handdukar för att ta sig ner och från stranden. Helt galet med folk! När vi skulle hem så tog vi oss knappt från parkeringen. Det var kö flera km. Men vad gör det när vi haft det så underbart skönt! Jag har badat i havet och INTE tyckt att det varit kallt. Kommer inte ihåg sist det hände.
Kvällen bjöd på lite hoppträning för duktiga elever vid NURF och supergoda grillade hamburgare på björnvägen.

Imorgon blir det kanske varmaste dagen hittills med lovade 31 grader. Vi gör Bettnäs även imorgon. I stan flyter man ju bort..

Hörs!

Av Frida Rännar - 19 juli 2014 00:05

Hemma efter två dagar i stugan igen... Tanken var inte att vi skulle sova över men när vi planerade båttur på kvällen så blev det så :)

Vi har haft det kanonbra. Hugo har åkt massor med fyrhjuling, vi har badat i havet (läs: Linda och Jocke), vi körde fast på stranden i ett dike med fyrhjulingen och släpet men kom till slut lös efter mycket skratt(!!) vi har motionerat hästarna på den nya fina ridbanan, åkt båt till en ö och ätit middag där, lagt ut fisknät, ätit glass på skärgårdscafet, fångat spigg, sjungit karaoke i Peters sjukt fina Bar på loftet ( Hugo älskade det och var sjukt duktig. Vi grät nästan av skratt där ett tag. Se min instagram för en filmsnutt!), vi hann även med att besöka en gårdsloppis och mycket mycket mer. Allt detta på två dagar!

Hinner inte berätta så mkt mer än att vi idag varit hemmavid och packat ur och i väskorna samt låtit tvättmaskinen jobba lite. Imorgon åker vi till Piteå!

Hoppas ni alla har det bra!

Av Frida Rännar - 17 juli 2014 10:13

Det är så fullt upp under semestern så hinner knappt sitta ner.. Men vi gillar det såklart!

Vädret har inte varit direkt badväder senaste dagarna så annat jr blivit gjort vilket eg har varit bra. Vi har ju trots allt legat som sillar vid havet eller poolen sedan första semesterdagen.

Jackpot är flyttad till stugan för en veckas semester. Han får äta gräs och andas lite lantliv vilket han älskar! Vi bor hemmavid men jag får lite hjälp med motion av honom de dagar jag inte är där.

Igår var vi på Leos lekland och busade av oss när vädret inte var fullt pålitligt. På kvällen åkte vi ner på stan och lyssnade på sommaren i City.

Idag åker vi till stugan för att åka båt och rida.

Till helgen åker vi till Piteå för årligt kalas av min morfar som fyller år. Nästa vecka blir det Lycksele djurpark och förhoppningsvis Ansia badet. Vi nattar över på hotell. Vi ska även hinna med en sväng till Ikea innan semestern är över. Kanske nattar vi över på hotell även där bara för att lyxa till det lite..
Imorgon fredag verkar det bli badväder och på måndag lovar dom superfint. Vi räknar med att tillbringa alla fina dagar vid stranden/poolen så lilla mini får bada allt han bara kan den här sommaren.

Nu dags att ta av sig pyjamasen och åka till stugan. Vi är lite för duktiga på att ta sovmorgon hela familjen..

Av Frida Rännar - 13 juli 2014 23:22

Igår var det överraskningsfest för Tessa som fyller 30.
Kvällen var jättetrevlig! Det är kul att vi fortfarande kan samlas alla ligister precis som på gamla goda tiden. Förhoppningsvis blir det lite mer nu också när fler och fler börjar fylla stort. :)

Hugo sov borta utan sina föräldrar för första gången. Ingen av oss var speciellt orolig även om det såklart kändes minst sagt skumt...
Eftersom Jocke jobbade så var det jag och hunden som sov själva hemma. Vi båda två tyckte det kändes konstigt och man ser verkligen på Alicia att hon ogillar att familjen är splittrad.

Det gick jättebra för Hugo iallafall! Dom var på umelagun och badade på dagen.. Tydligen sov han bort lite drygt 2,5 timme inne på poolområdet i vagnen. Men lite hann dom bada.. :) Till natten fick han en egen madrass på golvet. Mamma och Kent ville nog helst att han skulle sova i deras säng men han ville sova "drassen". :)

Så himla skönt att han är så trygg i sig själv och så anpassningsbar. Han är född till att följa rutiner tror jag. Världens lättsammaste kille. <3
Det kändes som att vi inte setts på en evighet när jag träffade honom till lunch idag. Ännu värre kommer det bli för Pappa J som faktiskt knappt träffat honom sen i torsdags.. Men imorgon är han ledig och hemma med oss igen!

Lite bilder från dagarna som gått.

[Bild]

Av Frida Rännar - 11 juli 2014 00:42


Har inte berättat för er att jag äntligen(!!!) blivit av med mitt Coca Cola beroende och hittills inte fått ett enda återfall trots att jag druckit någon klunk nån gång.

Sedan Hugo föddes så har jag tappat sug för allt i godisväg och jag tror det är därför som jag fastnat för Cola. Jag kunde utesluta mat bara för att dricka Coca Cola istället. Helt sjukt..

Det gick iallafall så långt att jag själv insåg hur sjukt det var och då bestämde jag mig för att sluta.
Det var ju inte alls lätt och jag övergick ganska snabbt till Cola Zero som jag fastnade för direkt!

Nu har jag varit utan Cola (så när som på 1-2 glas) i 2 veckor. Vi har ätit bra mat hemma då J fått för sig att försöka gå ner i vikt och äta bra. Jag själv har fuskat med skräpmat någon gång när nöden krävt och nog har det blivit chips på stranden någon dag också.
Jag har på 2 v alltså tappat 3 kg i vikt trots att jag ätit och unnat mig onyttigheter och såklart druckit massor nu när vi haft så varmt.
Men nu till det värsta.. J har tappat över 8 kg på 3 v! Han har varit så tapper och kämpat så bra. Trots att han faktiskt unnat sig någon dag så har han hittat tillbaka dagen efter och varit stark på dieten igen. Jag är imponerad och så glad för hans skull. Inte för att jag tycker han borde tappa i vikt utan för att han lyckats med ngt som får honom att må bra..
11 kg tillsammans på 3 veckor är rätt hyffsat tycker jag. Och det bästa av allt är hur mycket piggare vi känner oss. Min energi för att fixa och dona verkar aldrig ta slut..

Lev och må!


Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards