fridarannar

Alla inlägg under augusti 2014

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 20:12

Herregud vad Hugo har växt i sommar!

Han står kvar på sina 12 kg, men fötterna har vuxit en halv cm och tröjorna och framförallt byxorna i storlek 86 är nu för små.

Vi har idag rensat ut och gått igenom hela hans garderob då vi har behövt köpa en hel del nytt.
Det var mycket som rensades bort, men något positivt var att han verkar kunna ha samma overall i år som förra! Ja, eller nu vet man ju aldrig men han har en bra bit kvar i grenen Ungefär 10 cm, och jag har svårt att tro att han skulle växa så mycket tills i vinter. Skulle vi köpa en ny overall, vilket jag var helt inställd på så skulle vi inte kunna köpa en större iaf. Då skulle han drunkna i den..

Vad gäller skor så mätte jag hans fötter och alla hans skor idag. Det finns två par han verkligen kan ha! Conversen och sandalerna som han levt i hela sommaren. Inte så mycket att hurra för inför hösten med andra ord!

En helt ny garderob behöver han helt enkelt...


Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 19:56

Här händer det grejer.

Jag har börjat jobba igen efter en underbar semester!
Det enda jag har att klaga på var att den tog slut alldeles för fort. I vanliga fall brukar man vara rätt nöjd efter 4 veckor och känna att det ska bli skönt med fasta rutiner igen. Men INTE i år!! Jag misstänker att det är det overkligt fina vädret som bidrar till det. Man har liksom inte behövt ta hänsyn till vädret alls utan har kunnat planera in allt man ville göra.

Så iallafall.
Hugo har påbörjat inskolning på nya förskolan och vi var såklart lite oroliga både jag och Jocke. Han har ju varit så trygg på det tidigare stället.

Men herregud! Detta barn slutar aldrig förvåna oss. Ibland tror jag att han är född enligt barnaboken just för att visa sina föräldrar hur allting ska gå till. Han är så tacksam och förståndig. Det finns hittills ingenting som gjort att han ställt sig på tvären vid nya introduktioner.
Inskolningen går alltså hur bra som helst, än sålänge.
Första dagen var vi med båda två, resterande har och kommer Jocke att ta. Till veckan blir det lite längre pass och Jocke kan gå hem under tiden. (Lyxigt med att ha nära till förskolan!)

Det kommer iallafall bli kanonbra det
där. Och bäst av allt är att det är väldigt många 2-åringar. Dvs samma barn som han mest troligt kommer börja skolan ihop med sen :)

Av Frida Rännar - 7 augusti 2014 20:53

Känslan när man kan paketets kollinr. utantill, innantill och bak och fram!!

Som ett litet barn på julafton :)

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Skapa flashcards