fridarannar

Av Frida Rännar - 19 juli 2014 00:05

Hemma efter två dagar i stugan igen... Tanken var inte att vi skulle sova över men när vi planerade båttur på kvällen så blev det så :)

Vi har haft det kanonbra. Hugo har åkt massor med fyrhjuling, vi har badat i havet (läs: Linda och Jocke), vi körde fast på stranden i ett dike med fyrhjulingen och släpet men kom till slut lös efter mycket skratt(!!) vi har motionerat hästarna på den nya fina ridbanan, åkt båt till en ö och ätit middag där, lagt ut fisknät, ätit glass på skärgårdscafet, fångat spigg, sjungit karaoke i Peters sjukt fina Bar på loftet ( Hugo älskade det och var sjukt duktig. Vi grät nästan av skratt där ett tag. Se min instagram för en filmsnutt!), vi hann även med att besöka en gårdsloppis och mycket mycket mer. Allt detta på två dagar!

Hinner inte berätta så mkt mer än att vi idag varit hemmavid och packat ur och i väskorna samt låtit tvättmaskinen jobba lite. Imorgon åker vi till Piteå!

Hoppas ni alla har det bra!

Av Frida Rännar - 17 juli 2014 10:13

Det är så fullt upp under semestern så hinner knappt sitta ner.. Men vi gillar det såklart!

Vädret har inte varit direkt badväder senaste dagarna så annat jr blivit gjort vilket eg har varit bra. Vi har ju trots allt legat som sillar vid havet eller poolen sedan första semesterdagen.

Jackpot är flyttad till stugan för en veckas semester. Han får äta gräs och andas lite lantliv vilket han älskar! Vi bor hemmavid men jag får lite hjälp med motion av honom de dagar jag inte är där.

Igår var vi på Leos lekland och busade av oss när vädret inte var fullt pålitligt. På kvällen åkte vi ner på stan och lyssnade på sommaren i City.

Idag åker vi till stugan för att åka båt och rida.

Till helgen åker vi till Piteå för årligt kalas av min morfar som fyller år. Nästa vecka blir det Lycksele djurpark och förhoppningsvis Ansia badet. Vi nattar över på hotell. Vi ska även hinna med en sväng till Ikea innan semestern är över. Kanske nattar vi över på hotell även där bara för att lyxa till det lite..
Imorgon fredag verkar det bli badväder och på måndag lovar dom superfint. Vi räknar med att tillbringa alla fina dagar vid stranden/poolen så lilla mini får bada allt han bara kan den här sommaren.

Nu dags att ta av sig pyjamasen och åka till stugan. Vi är lite för duktiga på att ta sovmorgon hela familjen..

Av Frida Rännar - 13 juli 2014 23:22

Igår var det överraskningsfest för Tessa som fyller 30.
Kvällen var jättetrevlig! Det är kul att vi fortfarande kan samlas alla ligister precis som på gamla goda tiden. Förhoppningsvis blir det lite mer nu också när fler och fler börjar fylla stort. :)

Hugo sov borta utan sina föräldrar för första gången. Ingen av oss var speciellt orolig även om det såklart kändes minst sagt skumt...
Eftersom Jocke jobbade så var det jag och hunden som sov själva hemma. Vi båda två tyckte det kändes konstigt och man ser verkligen på Alicia att hon ogillar att familjen är splittrad.

Det gick jättebra för Hugo iallafall! Dom var på umelagun och badade på dagen.. Tydligen sov han bort lite drygt 2,5 timme inne på poolområdet i vagnen. Men lite hann dom bada.. :) Till natten fick han en egen madrass på golvet. Mamma och Kent ville nog helst att han skulle sova i deras säng men han ville sova "drassen". :)

Så himla skönt att han är så trygg i sig själv och så anpassningsbar. Han är född till att följa rutiner tror jag. Världens lättsammaste kille. <3
Det kändes som att vi inte setts på en evighet när jag träffade honom till lunch idag. Ännu värre kommer det bli för Pappa J som faktiskt knappt träffat honom sen i torsdags.. Men imorgon är han ledig och hemma med oss igen!

Lite bilder från dagarna som gått.

[Bild]

Av Frida Rännar - 11 juli 2014 00:42

Har inte berättat för er att jag äntligen(!!!) blivit av med mitt Coca Cola beroende och hittills inte fått ett enda återfall trots att jag druckit någon klunk nån gång.

Sedan Hugo föddes så har jag tappat sug för allt i godisväg och jag tror det är därför som jag fastnat för Cola. Jag kunde utesluta mat bara för att dricka Coca Cola istället. Helt sjukt..

Det gick iallafall så långt att jag själv insåg hur sjukt det var och då bestämde jag mig för att sluta.
Det var ju inte alls lätt och jag övergick ganska snabbt till Cola Zero som jag fastnade för direkt!

Nu har jag varit utan Cola (så när som på 1-2 glas) i 2 veckor. Vi har ätit bra mat hemma då J fått för sig att försöka gå ner i vikt och äta bra. Jag själv har fuskat med skräpmat någon gång när nöden krävt och nog har det blivit chips på stranden någon dag också.
Jag har på 2 v alltså tappat 3 kg i vikt trots att jag ätit och unnat mig onyttigheter och såklart druckit massor nu när vi haft så varmt.
Men nu till det värsta.. J har tappat över 8 kg på 3 v! Han har varit så tapper och kämpat så bra. Trots att han faktiskt unnat sig någon dag så har han hittat tillbaka dagen efter och varit stark på dieten igen. Jag är imponerad och så glad för hans skull. Inte för att jag tycker han borde tappa i vikt utan för att han lyckats med ngt som får honom att må bra..
11 kg tillsammans på 3 veckor är rätt hyffsat tycker jag. Och det bästa av allt är hur mycket piggare vi känner oss. Min energi för att fixa och dona verkar aldrig ta slut..

Lev och må!

Av Frida Rännar - 10 juli 2014 23:46

Sitter här hemma i min ensamhet. Eller ja nästan.. Barnet sussar sött och hunden snarkar från vår säng. Pappan är på nattjobb... Varje sommar så finns det en jobbkörning som är svår att tacka nej till då den ger fruktansvärt bra betalt. Han kör söderut 2 nattsvängar inatt och lör natt sen kan vi njuta av semestern tillsammans igen!

Som tur är så har Hugo och jag bokat upp hela helgen. Tanken är att vi aldrig ens ska hinna känna av att han är borta. Haha, ja jag ogillar verkligen det här med att leva själv..

Igår missade jag att berätta att dagen spenderades på Umelagun igen. Hugo var alldeles till sig ( för att vara honom som alltid är så försiktig ) han dök under vattnet, hoppade ut från
mammas knä utan att någon var beredd och tog emot och ville bada mer och mer. Det var så kul att se! Han börjar bli en liten buse som ska charada hela tiden. :)
På kvällen åkte vi ner till sommaren i city. Det blev middag på Max och glass i solen.

Idag kändes det ju inte supervarmt i luften på morgonen så vi körde en pysseldag. Vi avverkade lite träd på baksidan. Jo -igen! Och fel tid på året.. Men träden har ju blommat ut det sjukaste så kvällssolen nästan försvinner bakom träden. Det accepteras ju inte!
Vi körde iväg på återvinningen med det vi tagit bort samt det gamla golvet.
Sen har vi bara dolat på. Jag har planterat om lite blommor, tvättat, plockat och ätit melon med Hugo på altanen i solen. Ja sånt där som man bara måste hinna med..

Nu är det dags att vika in årorna. Imorgon åker vi på Vännäsdagarna. En liten favorit såhär under semestern. Speciellt om solen skiner!

Bäst att ställa väckarklockan. Imorse vaknade hela familjen kl 09.00 Herregud det går ju inte när man har semester. Haha, godnatt!

Av Frida Rännar - 8 juli 2014 23:36

Ingen lär ju ha undgått värmen idag?

Vi bestämde oss för att ha en fixardag idag. Några av oss behövde en dag ifrån solen då den tagit på lite för mycket.. Jocke fyller dessutom år idag så det passade ypperligt!

Vi hade som plan att under semestern hinna byta vårat golv i hall och kök så vi tänkte varför inte göra det idag? Allt var ju ändå inhandlat.
Herregud vilken värme det var även inne! Jag tog med Hugo på lite ärenden medans grabbarna rev ut det gamla. Sen packade jag ner honom naken i vagnen med endast en gallerfilt för solen och tog en timmes promenad så han skulle få sova utan oväsen från kapmaskiner och sågar utanför hans rum.
När jag kom tillbaka så sov han fortfarande och jag la över honom i hans säng då han var jättevarm. Ja inte brydde han sig då om att maskinerna skrek, han fortsatte sova ett tag i sin säng..

Sen har jag mest passat upp på golvläggarna hela dagen, suttit lite i solen och tittat på Hugo som plaskat runt i sin pool. Jag hann även göra en smarrig marängtårta med jordgubbar på till gästerna som kom förbi för att fira Jocke. :)

En bra dag helt enkelt och grymt skönt att ha lagt golvet redan andra dagen av semestern. Nu kan jag släppa det!
Imorgon kommer vi dock inte flyta bort i svett här hemma. Imorgon blir det bada igen! Men först, fortsatt soffläge med tända ljus :)

Av Frida Rännar - 8 juli 2014 00:00

Vi har det för tillfället lite tufft i livet...

Dagarna går ut på att göra så lite som möjligt och vårat största bekymmer är att planera vilken badplats vi måste åka på nästa dag...

Dessutom måste vi avsluta varje dag med att grilla med familj eller underbara vänner på kvällarna.

Gud vad vi har det besvärligt just nu.

Gissa vad vi gör imorgon?

Av Frida Rännar - 6 juli 2014 23:49

Herregud vad träningsvärk vi har haft idag. Dessutom är det som värst nu ikväll så morgondagen lär ju också kännas.. Vi är ganska eniga om att rumpan är värst. Böjer man sig ner till golvet så kommer man helt enkelt inte upp igen. Haha!
Det har blivit några promenader men så mycket mer än så klarar vi inte idag.

Vi har tillbringat dagen i solen. Badat med familjen på Ume Lagun. Hugo har badat i poolerna och haft en jättemysig dag. Såklart även vi! Jag njuter massor av tiden som är nu!

Väskorna är ompackade och handdukarna hänger på tork. Imorgon blir det norrmjöle och strandmys. Ingen är gladare än Hugo som ska få ta med sitt nya strandset med leksaker.

Välkommen till min sida!

Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!