fridarannar

Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Gå igenom eld

Av Frida Rännar - 31 mars 2010 11:28


Så var det onsdag.

Träningen är inställd ikväll och vi är ett stort gäng som kommer träna själva.

Trimmade lite på Lilla Grå igår. Jag har ju inte ridit honom själv senaste dagarna utan Sandra har haft honom i skogen sen förra veckan. Jag lovar...Det kändes att han kanske inte behövt anstränga sig som mest sista tiden. Det var nästan ingenting som fungerade. Och Det är märkligt ändå eftersom min häst aldrig suttit fast i en sida, varit stel eller på ngt sätt "konstig". Problemet var nog mer att han sprang med huvudet högt och jobbade inte alls igenom.

Matte blev arg, Jackpot frustrerad och rädd.

Efter 10 min var han den underbara Jackpot igen.

Det märkliga är att när man känner att man blir irriterad över att något inte fungerar så är det som att man ställer alla tusen krav samtidigt. Gör han en dålig öppna längs långsidan så är det som att både sluta, skänkelvikning och övergångar m.m ska sitta som en smäck. Jag menar det vore ju dumt att ta en sak i taget? Så idag borde han ju kunna allt som ett rinnande vatten?!   


Måste också bara berätta att jag tror jag har hittat en stark bidragande orsak till Jackpots självsprickor i karleden. Har nu sedan Sundsvall haft honom transportlindad under nätterna så inget spån skulle kunna komma in i muggen. Tror ni inte att muggen under en vecka nästan är helt borta?

Som jag har testat allt men aldrig tänkt spån som bidragande orsak. Jag tror inte det är därför han från början fick det men jag tror det är spånet som gör att jag inte blir av med den. Han har ju haft den sen han var 3 nu och till och från är den riktigt dålig. Tex tävlingen i Sundsvall. Någon som märkt det här själv?

En sak är säker. Aldrig mer olindad på natten eller så testar jag torv och papper.

Som det känns just nu skulle jag kunna gå igenom eld för att hjälpa honom få bort den..


Nu är det lunchdax..

Hör av mig mer ikväll om hur träningen gått med bilder och kanske ngn film.


  



 
 
Ingen bild

Pernilla

31 mars 2010 13:21

har haft samma problem, och precis som du säger så blev det bättre när inte spånet kom in. men den hästen var även otroligt känslig när hon kom på nya platser och då kom oftast muggen som ett brev på posten men det höll sig bättre om jag lindade hela vägen.

 
Johanna

Johanna

8 april 2010 17:46

Linn och Ronja är verkligen så himmla söta!! Det ser alltid så enkelt ut när de rider. Spelar ingen roll vad de gör det ser bara så enkelt ut :P

http://www.jojiiz.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Rännar - 16 oktober 2014 17:00

  September har varit en riktigt skitmånad och Oktober verkar inte alls bli till det bättre..   Jag väljer att inte dela med mig av allt som har hänt och händer i vårat liv just nu och därför kommer det eka tomt här tills mångt och mycket har ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 20:12

Herregud vad Hugo har växt i sommar!Han står kvar på sina 12 kg, men fötterna har vuxit en halv cm och tröjorna och framförallt byxorna i storlek 86 är nu för små. Vi har idag rensat ut och gått igenom hela hans garderob då vi har behövt köpa en hel ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 19:56

Här händer det grejer. Jag har börjat jobba igen efter en underbar semester!Det enda jag har att klaga på var att den tog slut alldeles för fort. I vanliga fall brukar man vara rätt nöjd efter 4 veckor och känna att det ska bli skönt med fasta rutine...

Av Frida Rännar - 7 augusti 2014 20:53


Känslan när man kan paketets kollinr. utantill, innantill och bak och fram!! Som ett litet barn på julafton :) ...

Av Frida Rännar - 25 juli 2014 23:53

Lite bilder från senaste dagarna. [Bild] [Bild] [Bild]

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards