fridarannar

Alla inlägg under maj 2013

Av Frida Rännar - 31 maj 2013 22:52

Framsidan klar!

Nu saknas bara möbler och blommor ;)

Av Frida Rännar - 28 maj 2013 15:07

.. Men jag känner bara lättnad!

Senaste meetingen har jackpot inte riktigt varit sig själv.
Redan i andra klassen har han känts matt och trött. Han har hela tiden gjort det han ska men inte haft den där extra gnistan.
Vi har haft mer nedslag än vi brukar och i vissa starter haft 2 ner vilket är olikt honom.

Nu sista tävlingen i Piteå gör han en fantastisk första runda på 120 och får pris. I andra rundan blir han väldigt spänd och letar anledningar till att skygga för konstiga saker som tex flaggern. Vi tar oss runt med ett stopp som kom av att han skyggade precis innan hindret. Jag fick vara på honom mkt hela banan och känslan var att han inte riktigt tog tag i hinderna.

I sista klassen på söndag så uppmärksammar mamma redan när hon promenerar igång honom att han känns matt och ovillig.
Jag känner exakt samma sak när jag sitter upp. Han haltar inte men känns stum i kroppen och framförallt i höger varv. Han hoppar dåligt på framhoppningen men varken river eller stannar vilket gör att jag ändå går in på banan.

Ganska direkt efter startsignal vill han inte alls gå mot första hindret. Knappt fatta galopp. Jag styr emot med halvtaskig galopp och han bara dör av och stannar. Han blir inte ens upprörd.. I vanliga fall brukar han nästan slänga av mig vid missförstånd då han är livrädd för att stoppa.
Styr på igen men tvingar honom inte att hoppa och han visar ganska snabbt att han inte vill..

Jag har ägt honom sen han var 3 och utbildat honom helt själv och aldrig under dessa 8 år har han varit halt, förutom när han slog på sig en liten spricka på ett överben som snabbt läkte ut.
Han rör sig alltid harmoniskt och jag förstod ganska snabbt att något var fel.

Så dag har vi varit till Timrå och kollat honom. Han hade ont i ett ben och har nu fått hjälp.
Jag känner mig lättad som fick svar så snabbt och dessutom visade det sig vara precis vad jag trott också..

Så nu blir vi borta en period innan vi är tillbaka på banan igen men för mig känns det helt ok då vi ändå inte hade några tävlingar inplanerat förrän i augusti.
Och har han hoppa såhär bra med smärta så ska det bli väldigt intressant att se vad vi kan göra när han är helt frisk igen!

Så nu vet alla hur läget är och det slipper bli massa gissningar och skitsnack.

Vi kommer snart tillbaka starkare än någonsin <3

Av Frida Rännar - 24 maj 2013 22:34

Vilken mysig dag!

Firat Hugo med släkten, ätit smörgåstårta, Hugo har öppnat paket, vi har myst i gräset och busat. Även hunnit stalla in stjärnan i boxen och packa upp alla saker..

Vi hann även med lite ärende i Luleå.. Tydligen var det inte bara Hugo som skulle få presenter idag. Tack världens bästa mamma!!

Nu är vi alla rätt trötta och påväg i säng. Imorgon är det tävlingsdags och annat kul på schemat. :)

Tjing!

Av Frida Rännar - 24 maj 2013 22:26

Hugo -120524-

Grattis vår älskade unge på din dag!!

Vi alla älskar dig mest av allt <3

Av Frida Rännar - 23 maj 2013 23:59

.. Är klockan i skrivande stund. Äntligen dags för sängen!

Dagen har varit lång. Vi har hunnit göra massor. Men främst så har jag hunnit göra klart allt inför helgen. Alla hästens saker är inpackade i trailern. Hästen själv är frissad och badad (han var INTE ren på en endaste fläck!)
Allting här hemma är packat och klart till alla familjemedlemmar så imorgon är vi startklara.

Eftersom det är en STOR dag imorgon.. Gå tillbaka 1 år i tiden så vet ni vad som väntar, så åker vi iväg tidigt på fm redan. Vi ska hinna lasta av och ställa in hästen i Piteå sen vidare mot Luleå för lite affärer och shopping. Sen väntas en dejt med hela släkten där uppe hemma hos min morbror med familj som bor nästan granne med tävlingsplatsen. Det skvallrades om smärgåstårta ;)

Nä nu John blund.

Godnatt folket!

Av Frida Rännar - 22 maj 2013 09:38

Lilleman har fått lite färg på händer och ansikte :)

Av Frida Rännar - 22 maj 2013 08:54

Hugo har precis vaknat för morgonen och jag tackar för sovmorgon!!

Men hur ser våran dag ut nu? Rutinerna och hans sovtid på fm blev ju minst sagt lite förskjutet :)

Tror vi slänger i oss lite frukost och promenerar ner på stan så får han sova i vagnen när han vill nästa gång ;)

Av Frida Rännar - 21 maj 2013 07:55

Härliga måndag!

Hugo sov länge på fm, hela 3 tim, så jag hann både skruva klart trallen, fixa med annat och hinna bli uttråkad och ville nästan väcka honom så vi skulle få komma ut..

Vi tog en prommis runt ersboda och gjorde lite affärer sen åkte vi på granvägen där vi mötte upp Anna och Cissi. Myste massor i gräset..

Vidare mot stallet och tog Hugo med mig så Jocke kunde möta upp oss där. Jackpot fick springa på lina för att röra sig efter hoppningen i söndags.

Hem för lite middag och sen gjorde vi tidig natt allihopa :)

Ovido - Quiz & Flashcards