fridarannar

Alla inlägg den 2 maj 2013

Av Frida Rännar - 2 maj 2013 19:19

Glömde berätta för er att Hugo faktiskt kan vissla också. Har aldrig sett ett barn under 1 år som kan vissla?!
Nu har han ändå gjort det i flera månader :)

Av Frida Rännar - 2 maj 2013 11:33

Hugo brukar sova mellan 9-11 och 13-15 på dagarna. Och sover natt mellan 19.00-06.00 ungefär.

Igår, första dagen efter febern var över och han började vara ledsen sov han drygt 3 timmar på fm och 2 ggr på em. Alltså mer än vanligt..

Idag har han nu sovit över 3 tim på fm. Han vaknade till för en liten stund sen. Var lite ledsen sen somnade han om IGEN, helt kraschad.

Blir man trött av att ha ont i tänderna?
Jag börjar fundera om det är något annat som stör honom..?!

Av Frida Rännar - 2 maj 2013 11:29

Hugo brukar sova mellan 9-11 och 13-15 på dagarna. Och sover natt mellan 19.00-06.00 ungefär.

Igår, första dagen efter febern var över och han började vara ledsen sov han drygt 3 timmar på fm och 2 ggr på em. Alltså mer än vanligt..

Idag har han nu sovit över 3 tim på fm. Han vaknade till för en liten stund sen. Var lite ledsen sen somnade han om IGEN, helt kraschad.

Blir man trött av att ha ont i tänderna?
Jag börjar fundera om det är något annat som stör honom..?!

Av Frida Rännar - 2 maj 2013 09:14

Måste berätta..

Lilleman är ju så himla duktig!

Han kan numera:

Får han en tom pillerburk med lock så sätter han på locket. Han vet precis vilket håll locket ska vara åt och sätter dit det.

Han tar upp brödbitar och mat med tumme-pekfinger ihop. Finsmakaren ;)

Han säger tutte. -"tött"

Han sjunger till musik.

Han tar upp Tv dosan och vet att man måste rikta den mot tv:n för att byta kanal.

Han säger vovve. - " bvovvä"

Han vet var näsan och ögat sitter.

Han klappar händerna när man ber honom.

Han vinkar - sen långt tillbaka

Han vet vad lampa är - sen långt tillbaka.

Han säger mamma -sen långt tillbaka. Pappa är lite klurigt att få fram, när han verkligen försöker så blir det mamma ändå. Haha!

Har säkert glömt nånting men det här är saker han gör säger hela dagarna :)

Av Frida Rännar - 2 maj 2013 08:53

Jag har bara ridit ute med jp nu sen vi kom hem från Sundsvall för att ställa om till utesäsongen.

Första gångerna vi skulle in på hoppbanan så fick jag hålla på ca 30 min innan jag kom in. Det var ställt en vattentank på ett släp precis vid ingången och den läckte så vatten sipprade ut, det tyckte han såklart var livsfarligt och jag hängde nog löst mer än en gång...

Nu är tanken borta och så även problemet för mig.
Igår blev det några småskutt där ute och han känns kanonfin! Inte ett dugg spänd utan bara positiv! Kanske kanske kan vi få en helt okej utesäsong även om han alltid varit bättre inne.

Underlaget på hoppbanan har ju varit kasst men just nu är det jättebra när det är harvat. Mycket, mycket bättre än underlaget i lilla ridhuset iaf. Förhoppningsvis håller det i sig och jag kan hinna genrepa där inför tävlingen nästa helg. :)

Av Frida Rännar - 2 maj 2013 08:43

Så var Hugos feber borta.. Det var alltså en 3-dagars feber.

Vi fick såklart ställa in valborgsfirandet med vänner då han hade så hög feber. Men det blev middag med min familj hos mamma och Kent istället så helt utan firande blev vi inte.
Ganska fascinerad av att han hade 40 graders feber i tre dagar men eg inte speciellt påverkad. Glad och åt massor..
Nu däremot när febern är borta är det en ledsen kille. Han vill inte bli lämnad eller leka själv, vilket brukar funka alldeles utmärkt. Mitt i leken kan det komma några tårar. Känner inte alls igen honom. Han brukar aldrig aldrig gråta.. Vi misstänker tänderna!

Nu sussar han gott och sen tror jag att vi ska gå ut på en långpromenad så han får lite friskluft. Det blir aldrig fel!

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards