fridarannar

Alla inlägg under maj 2013

Av Frida Rännar - 19 maj 2013 23:48

Vilken bra helg det har varit!

Altanen börjar ta form, eller rättare sagt altanen är klar så när som på räcket som ska sättas upp. Som vi har längtat efter detta..
Nu har vi fin uteplats både på fram och baksida. Största Tack för all hjälp vi fått med allt!!

Hugo har har haft det jättebra på sidan av med mormor. Dom har lekt i sandlådan, gungat, varit ute och promenerat och massor med skoj. Han har även tittat på när vi har byggt lite och sovit bort en stor del också.. Haha!

Kvällen har bjudit på hoppträning för mig. Jackpot var verkligen jättefin!! Vågade inte hoppa så mkt på underlaget men fick känna av formen inför tävlingen till helgen iaf. Fick även åka runt några varv på Linns nya stjärna vilket var himla kul!
Efter träningen blev vi bjudna på grillmiddag på fågelstigen och efter att ha sett Sverige tagit VM guld är det nu dags att sussa.
Kroppen värker massor efter allt slit i helgen men vad gör väl det.. Imorgon är det måndag! :)

Av Frida Rännar - 18 maj 2013 21:45

Varit borta härifrån ett tag nu. Tiden har helt enkelt inte funnits till att uppdatera.

Vill bara säga att barnet, familjen, hunden och hästen mår fantastiskt bra.
Bjuder på lite bilder i väntan på annat :)

Av Frida Rännar - 11 maj 2013 20:35

Vi kom fram till Skellefteå igår i god tid och hann fixa massor innan vi lämnade hästen och fortsatte mot Piteå för middag hos min morbror med familj. Fick Supergod mat och Hugo busade massor innan vi begav oss till mormor och morfars lägenhet för
Lite sömn.

Var på plats i ske-å vid tävlingens start imorse och möttes av en taggad Grå häst.
På em var det dags och jackpot var spänd redan på framhoppningen. Fick ändra plan ganska direkt då jag inte alls kunde köra samma upplägg som vanligt. Jag hoppade många låga språng och utan att stanna av. Det hjälpte riktigt bra och han började slappna av och hoppa bra. Tyvärr så blev han jättespänd när vi kom ut på banan eftersom framhoppningen vr inomhus pga dåligt underlag.

Han gjorde iaf det han skulle men känslan var Inge bra. Han drog, jag drog tillbaka osv.. Felfritt ändå och en 5:e plats!

Nu myser vi med gotta på hotellrummet. Hugo sussar gott efter en lång dag.
Dagens plus- släkt och familj reste hit för att kika. Lika kul som alltid! :)

Imorgon är en ny dag. Planen är att starta 120, samt 130 cm.

Av Frida Rännar - 7 maj 2013 21:51

Har jobbat hela dagen idag!

Kul att vara tillbaka in på jobbet men herregud vad jag saknar lilleman.. Trots att jag åt lunch med familjen så kändes det som att vi inte setts på evigheter när jag kom hem!!
Jag har ju ändå funnits vid hans sida som ett plåster sen han kom till världen. En hel dag utan honom känns minst sagt skumt.
Tur iallafall att han får spendera tiden med världens bästa pappa som busar och leker hela tiden! :)

Direkt efter jobbet blev det stallet för att hinna hoppa lite nu då banan var nyharvad. Det blev ju inte så mycket hoppning för jackpots del sist då det var lite hårt.
Fick hjälp av snälla Sara då det var lite bråttom och jag var ensam. Såklart stod inte ett enda hinder framme på banan.
Jackpot var jätteduktig och avspänd i början. Men som vanligt när man kommer över 120 så taggar han alltid till med en extra växel. Idag la han i 10:an med turbo. Han var helt galet taggad men fullt fokucerad på sin uppgift.
Jag fick hoppa runt några ggr på 1.30 m höjd innan han lugnade ner sig. Några gånger hängde jag lite löst och slet lös lite man.. Haha
Han hoppade iaf fint och var inte i en bom. Hoppas bara vi har lite mer styrsel till helgen. Busfrö!!

Av Frida Rännar - 6 maj 2013 11:44

Till helgen är det tävlingsdax igen.

Den här gången åker vi "bara" till ske-å. Det blir mamma, Hugo och jag som åker då pappa Jocke måste jobba på söndag.

Kommer att starta 1.20, 1.30 m på lördag och går ner och rider 1.20 m på söndagen som det ser ut nu då jag inte hunnit träna så mycket ute än.

Av Frida Rännar - 6 maj 2013 11:40

Och väntar..

Hugo har sovit över 3 timmar nu efter frukost och vill inte vakna..
När han vaknar blir det lite lunch i magen sen tror jag vi går ut ett tag i solen :)

Av Frida Rännar - 5 maj 2013 21:25

Som vanligt har vi ägnat varenda timme, varenda minut och sekund till att göra nytta den går helgen. Jag både gillar och hatar att jag jämt och ständigt måste få saker gjort. Jag bara är sån och på senare tid har jag ändå börjat förstå att jag alltid kommer att vara sån så kanske ser jg en ljusning att någon gång bara kunna "vara" utan att få dåligt samvete.

Vad som är viktigt är att det är viktigt att hinna ta hand om varandra också. Allt vi gör i vår familj gör vi tillsammans och det är jättekul. Men nu känns det som att vi snart behöver en hel helg tillsammans UTAN en massa måsten.!

Vi har den här helgen spenderat mesta tiden utomhus. I fredags blev det pizzakväll här hemma med jockes mamma, Linn och Linda.
Under lördagen förberedde vi oss inför altanbygge på framsdan. Vi grävde ur och körde massvis med jord på återvinningen samt inhandlade regelvirke. Under kvällen bjöd min bror tillsammans med hans sambo in sig själva på hockey och chipskväll. Vi var inte sena att haka på efter en fullspäckad dag. Självklart hann jag med hästen tidigt på morgonen också..

Idag söndag så har inte en minut gått till spillo.
Vaknade av Hugo kl 8 och insåg att det var då jag tänkt vara i stallet så det var bara att rulla iväg.
Hoppade med ponnytjejerna lite på banan som idag var lite hård efter regnet. Blev bara småhinder men jp känns så himla fin!
Vidare hem och mötte ett gäng med arbetare. Mamma hade kommit för att vara med Hugo och Kent och Jocke hade rivstartat med altanbygget.
Hoppade i lite arbetskläder och gav en hjälpande hand.
Klockan 18.00 släpper vi ner sista redskapen och konstaterar att alla reglar är på plats. Vidare för middag hos mamma och Kent. Gott grillat som alltid!
Nu har vi precis kommit hem och "dött" i soffan. Hugo var så trött då han fick vara vaken en timme längre än vanligt. Han skrattade till när jag la ner honom i sängen, stängde ögonen och sov som en stock.
Han har busat massor idag och sprungit hela dagen med gåvagnen ute på gården i solen.

Som en kär vän brukar säga." Vad gjorde man innan man hade barn?"
En sak är iaf säker.. Lilleman är det bästa som hänt oss och vi kan inte tänka oss ett liv utan honom. Våran finaste solstråle! Jag är så lyckligt lottad med en sån fin familj!! <3

Det var allt för idag.
Imorgon ny vecka och nya tag!

Punkt.

Av Frida Rännar - 2 maj 2013 19:19

Glömde berätta för er att Hugo faktiskt kan vissla också. Har aldrig sett ett barn under 1 år som kan vissla?!
Nu har han ändå gjort det i flera månader :)

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards