fridarannar

Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

Under tiden

Av Frida Rännar - 18 juli 2011 13:38

Har hunnit göra två tävlingar sen sist.


Först var vi i Timrå. Jackpot gjorde nog sin bästa runda någonsin i 120, första klassen. Han var helt avslappnad och jag red lugnt i början trots att det var en tidhoppning. När jag kände att han var väldigt lugn och med mig så red jag på lite till och vi vann klassen.Det var en sån runda som man alltid strävar efter. Det kändes fruktansvärt enkelt.

Dagen efter red jag 120 med ett missförstånd på hinder nr ett som gav ett stopp sen var han klockren hela banan. typiskt.

I 130 var vi jätte laddade och han hoppade fantastiskt fram till en oxer tajt ur sväng där han missförstår mig och seglar förbi på sidan. jag var beredd på att han skulle hoppa så jag fortsatte framåt själv och druttade av. Typsikt igen...enligt mig.


Så i helgen var vi i näset. första rundan 120 cm kändes bra. Det var titthinder överallt och hans värsta hinder (vågplank) redan på försa hindret. Tycker han gjorde det bra, men jag tog det lugnt i omhoppningen. Fick pris iallafall , 13:e plats.

120 på lördagen red jag jätte bra men släpper av lite till hinder nr 3 när han vinglar till och tar inte tag i hindret. Jag fick trycka till honom då jag trodde han skulle stanna så han rev det hindret. Sen var han duktig och felfri i mål. Surt!

130 cm klassen efteråt borde jag aldrig ha ridit. På hinder nr ett ser jag inget avstånd alls och trycker bara benen i magen på honom som att han skulle ta tag i det själv. Han tvärnitar och får panik då han tror jag var arg på honom. Sen var rundan förstörd. Jag borde ha hoppat ettan igen sen gått ut, men jag fortsatte. Han är jätte spoänd och river 2.an Blir superförsiktig på 3:an och hoppar spänt sen drar jag stopp på honom mot fyran då han tar tag i hindret och jag fastnar i handen samtidigt. Så värdelös ridning från mig så det var pinsamt.

tyckte verkligen synd om honom...


Det blev ingen tävling söndag då vi åker till Brunflo på tävling nu till helgen igen.

Därimellan ska jag hinna åka till Piteå och träffa släkten då morfar fyller år!


Linn var också med till näset och red två klasser. Hon vann bägge två med STOR marginal. duktiga dom :)

Hon blir också med till brunflo.


Min älskade bushäst!


 

 
 
Stall Viggeby - Felicia

Stall Viggeby - Felicia

24 juli 2011 00:46

Fin häst, vart tävlade ni på bilden? :)

http://stallviggeby.blogg.se

 
Ingen bild

Frida

24 juli 2011 19:25

Tack snälla! På bilden var vi på södra umeå ryttarförening och tävlade. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Rännar - 16 oktober 2014 17:00

  September har varit en riktigt skitmånad och Oktober verkar inte alls bli till det bättre..   Jag väljer att inte dela med mig av allt som har hänt och händer i vårat liv just nu och därför kommer det eka tomt här tills mångt och mycket har ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 20:12

Herregud vad Hugo har växt i sommar!Han står kvar på sina 12 kg, men fötterna har vuxit en halv cm och tröjorna och framförallt byxorna i storlek 86 är nu för små. Vi har idag rensat ut och gått igenom hela hans garderob då vi har behövt köpa en hel ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 19:56

Här händer det grejer. Jag har börjat jobba igen efter en underbar semester!Det enda jag har att klaga på var att den tog slut alldeles för fort. I vanliga fall brukar man vara rätt nöjd efter 4 veckor och känna att det ska bli skönt med fasta rutine...

Av Frida Rännar - 7 augusti 2014 20:53


Känslan när man kan paketets kollinr. utantill, innantill och bak och fram!! Som ett litet barn på julafton :) ...

Av Frida Rännar - 25 juli 2014 23:53

Lite bilder från senaste dagarna. [Bild] [Bild] [Bild]

Ovido - Quiz & Flashcards