fridarannar

Alla inlägg under maj 2014

Av Frida Rännar - 13 maj 2014 22:01

Helgens bästa kommentar stod Hugo när vi var med kusin Linn som tävlade i Vännäs.

En fläckig häst kommer in på banan..

-"Mamma, mamma.. titta kossan. Däääj äj kossan!!"

Haha så himla kul!!
När vi sen går bortåt en bit så står två fläckiga hästar bredvid varandra och just när jag ska förklara att det är en häst, inte en ko så ropar han.. "Däääj mååånga kossan mamma!"

Haha!!

Av Frida Rännar - 13 maj 2014 08:35

Om jag ska vara lite mer positiv än igår. Vilket ijuförsig inte är så svårt... Så tycker jag att jag för första gången på en vecka känner mig lite bättre idag. Hostar fortfarande och har ont i halsen men inte sådär att det tar tar all energi.

Hugo sov ungefär hela dagen igår.. När han vaknade efter lunchsovningen som han sov mellan 12.30-16.20 när jag väckte honom så hade han fått 39 graders feber.
Han fick en alvedon men var ändå pigg och glad och åt upp hela middagen.
Efter ett bad så somnade han i vanlig tid 19.00 igen. Sömn är verkligen det bästa när man är sjuk och jag är så glad att han kan sova så mkt som han faktiskt kan!

Nu tittar vi på Bamse i sängen och varannan minut torkar jag snor från Hugo.
Jag tror vi ska fika lite frukost snart!

En frisk mamma och en frisk Hugo på bild.

Av Frida Rännar - 12 maj 2014 13:21

Den ena sjukdomen löser av den andra konstant!

Familjen har nu varit sjuk i två omgångar varje månad sen januari. De dagar då hela familjen varit friska och pigga alla tillsammans kan räknas på två händer.

Jocke blev förkyld för 2 veckor sen. Jag har varit förkyld i 1 v nu och det känns bara som att det fortfarande går åt fel håll) och idag är Hugo jätte förkyld så han är hemma med mig.

Jag är så less!!
Jag mår dåligt av att inte kunna vara aktiv och röra på mig. Var så irriterad i torsdags för allt halsont och torrhosta att jag trotsade allt och följde tjejerna och promenerade upp för bräntberget några gånger. Det fick jag såklart igen direkt. I helgen har jag varit ännu sämre.
Jag mår dåligt när Hugo mår dåligt och inte som att det vore nog med slängen av magsjuka och sjukhusbesök han fick genomgå precis innan förkylningen kom in i huset. Dessutom mår jag dåligt när Jocke är dålig. Då är ingenting roligt...

Jag är så less på allt vad sjuka heter. Får vi dessutom hem magsjukan som verkar gå på dagis nu så bryter jag nog ihop fullständigt..

När vi är friska så ska det firas!

Av Frida Rännar - 2 maj 2014 22:54

Njuter av tillvaron att vara ledig och få umgås med familjen, därav lyser min frånvaro.

Återkommer med lite uppdatering imorgon.

Ovido - Quiz & Flashcards