fridarannar

Alla inlägg den 20 november 2010

Av Frida Rännar - 20 november 2010 22:54

   Ikväll hade vi träning för Emma och Jackpot skötte sig exemplariskt!


Började i vanlig ordning med mycket markarbete och han var kanonfin. Allting kändes så enkelt. Skänkelvikningar, öka-minska, förvänd galopp...m.m.


Hoppade lite snäva vägar vilket är vår sämsta sida. Jackpot väljer gärna sin egen väg och jag faller in i svängen. Det blev lite så idag då han var väldigt laddad men väl på hindret var han rak och på plats så det gjorde inte så mycket.

Sedan la vi till en rak linje 21,5 (5 språng) som vi red på sex fram till slutet då vi tog den normalt på fem.

Han var helt fantastisk även där. Jag har fortfarande väldiga problem att komma nära honom i språnget då han skjuter mig långt från sadeln. Det är också det jag tänker mest på nu. Men det blir nästan mindre bra ju mer jag tänker på det...konstigt?


Underbara häst!


Imorgon hörde jag ryktas om att det blir bana. Då ska jag försöka få in en film också.   


Så här såg banan ut:


          


Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards