fridarannar

Alla inlägg den 15 mars 2011

Av Frida Rännar - 15 mars 2011 22:43


Jag kommer på just nu att jag inte har lagt ut bilderna från våran fantastiska resa till Strömsholm under Ponny SM 2010.

Linn åkte med Ronja för att starta Mountain Horse Pony cup.


Vi åkte allihopa helt överens om inga som helst krav på resultat och resan kunde för oss inte ha slutat bättre.

Linn kvalade först till finalen vilket vi aldrig ens kunnat drömma om. Väl i finalen slutade hon 5:a bland starter från hela Sverige.

Ronja skötte sig fantastiskt och Linn red bättre än någonsin.

Såna här helger kan man få fler av tycker jag   


Bjuder på massa bilder från veckan där nere..


Efter första rundan

  

Uppvärmningsklass  I väntan...            (Umeås trio-parkering)   Dagarna blev långa, så det blev en delpromenader..   Som sagt långa...   Väldigt långa :)  

Trötta men nöjda tjejer!

  

Prisutdelning finalen!

  

Invigning! Mäktigt med en kort clinic efteråt.  

Knoppar såklart!

   

     

Av Frida Rännar - 15 mars 2011 22:23


Tisdag kväll och förberedelserna för helgens tävling i Sundsvall har börjat.

För en gångs skull har jag sett till att jag är ute i god tid med det mesta.

Idag avklarade jag klippningen.

Det var egentligen bara "gris"hår som växt ut på kroppen men huvudet hade blivit lite lurvigt igen. Jackpot skötte sig kanon som vanligt och hade inga som helst åsikter om nånting   


Innan jag klippte hann vi trimma lite lätt i ridhuset. Blev endast ca 30 min då han kändes så fin.

Precis lika fin var han igår också. Jag och Sara kunde inte hålla oss från att rulla över två små hinder på ca 60 cm. En vattenmatta, en grind och en låda som stod helt fristående som jag tyckte vi skulle försöka ta oss över. Jackpot var huur avslappnad som helst och pluppade över allt som att han inte gjort annat senaste veckan. Han som inte har hoppat över ett hinder sen hemmatävlingen.


Imorgon har jag fått en träningsplats och det blir mest bara att känna formen och hoppa några få språng då vi rider en klass redan på fredag.


(Träning Eva i somras, innertavle)

  

Ovido - Quiz & Flashcards