fridarannar

Direktlänk till inlägg 10 mars 2013

Helgen

Av Frida Rännar - 10 mars 2013 20:33

Tävlingen har gått bra men inte som planerat direkt.

Första rundan 120 cm.
Jackpot spänd, mer spänd än på länge redan när han kom in på banan. Jag hade bytt sporremmar till sporrarna och satt dom lite för högt och det går inte alls på honom. Han hoppar spänt och dåligt och det blir alldeles för vasst vilket gör att jag inte kan rida med benen alls. Kände av det på framridningen men valde att ignorera det. Puckar och dumt.
Jackpot var felfri men det var enligt mig helt utan känsla.
Fick 5:e pris ändå!

130 cm. Lite irriterad och taggad på att rida bättre än i första klassen.
Framhoppningen gick som vanligt jättebra men när jag kommer in och rider mot första hindret så slår det slint och jag rider honom rakt in i botten. Precis som jag ridit honom tidigare men lyckats Komma ifrån nu på slutet.
Det värsta var inte 1:an utan det var att jag fortsatte rida lila värdelöst på hinder nr 3 och 4 också. Han river dom. Saktar av till skritt och tar nya tag och hittat känslan igen. Då är vi felfria i mål.
Han är så himla snäll som far i alla lägen och jag kunde ju ha valt att gå ut men jag kände verkligen att vi är i bättre form än så. Dessutom ville jag ge honom en ärlig chans att få göra rätt för sig så jag fortsatte. Såhär i efterhand känns det så himla skönt att jag gjorde det!
Så fin häst..

Imorgon åker vi som sagt till Övik. Blir jättebra att få uppdatera med viktigt kritik nu igen när jag tappat greppet idag!

 
 
Jenny

Jenny

11 mars 2013 21:12

Från mitt lilla hus såg det bara fint ut i 120, sen kan jag inte avgöra din känsla =) Tycker du gjorde helt rätt i 130 som fortsatte, det är bra att få rundorna i kroppen. Puss på dig!

http://jennynystrom.blogg.se

Frida Rännar

12 mars 2013 09:51

Vad gullig du är! :) ja det kändes bra att få göra rätt för sig sista halvan iaf. Tyckte så synd om jackpot och kände att antingen gör jag nånting eller så går jag ut.. Haha ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Rännar - 16 oktober 2014 17:00

  September har varit en riktigt skitmånad och Oktober verkar inte alls bli till det bättre..   Jag väljer att inte dela med mig av allt som har hänt och händer i vårat liv just nu och därför kommer det eka tomt här tills mångt och mycket har ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 20:12

Herregud vad Hugo har växt i sommar!Han står kvar på sina 12 kg, men fötterna har vuxit en halv cm och tröjorna och framförallt byxorna i storlek 86 är nu för små. Vi har idag rensat ut och gått igenom hela hans garderob då vi har behövt köpa en hel ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 19:56

Här händer det grejer. Jag har börjat jobba igen efter en underbar semester!Det enda jag har att klaga på var att den tog slut alldeles för fort. I vanliga fall brukar man vara rätt nöjd efter 4 veckor och känna att det ska bli skönt med fasta rutine...

Av Frida Rännar - 7 augusti 2014 20:53


Känslan när man kan paketets kollinr. utantill, innantill och bak och fram!! Som ett litet barn på julafton :) ...

Av Frida Rännar - 25 juli 2014 23:53

Lite bilder från senaste dagarna. [Bild] [Bild] [Bild]

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards