fridarannar

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Imorgon händer det!

Av Frida Rännar - 9 november 2010 20:15


Då har jag trillat in igen..


Det har minst sagt hänt saker sen jag var här sist. Och ändå är det inte så väldigt länge sen.


Vi har hunnit avklara årets sista tävling i Luleå och den gick Prima fint!

Första rundan 120 cm hade vi ett pet som jag helt och hållet får ta på mig själv. Satt kvar i handen för mycket mot en murlåda som jag fick för mig att han skulle titta på vilket han inte gjorde alls. Han övervinner hindret men måste ha kickat ut bakbenen i landningen. Min morbror fotade och enligt fotot så är jackpot iaf 15 cm över hindret (taget bakifrån). Lite komiskt men bommen låg på backen.

Samma dag 130 cm och jag gick in för att rida felfritt i en bed. A:0. (tidshoppning). Sagt och gjort, han var jätte duktig och det kändes fruktansvärt enkelt vilket för mig är den bästa känslan! gl-A-d!   


Sista dagen startade vi 125 cm. Jackpot var fortfarande jätte laddad men jag hade fortfarande inte känslan för att satsa utan ville mer få en bra runda.

När känslan var så bra i början på banan så la jag upp tempot lite till. Tyvärr så var jag inte så klok och gjorde det precis in i en kombination samtidigt som jag hittade ett läge väldigt långt utifrån. Vi "rullade" av bommen i insprånget. TOTALT mitt fel.

Jackpot hoppade super hela helgen. Har aldrig känt att han varit så taggad men ändå gjort så fina språng. Jag har ridit bra förutom dom stora missarna. Hästen har fått massor med beröm från okända människor och även jag. Det är jätte kul! Kunde inte varit en bättre avslutning.


Tiden efter det har vi trimmat vidare och i vinter kommer jag köra stenhård styrketräning. Nästa sikte är för oss Emma- träning kommande helg.


Imorgon kommer det vi längtat så länge på!

Linn, Peter, Linda, Jocke och jag packar lastbilen och Husbilen och redan 08.00 imorgon bitti styr vi mot strömsholm och finalen i mountain Horse pony Cup.

Jag red Ronja igår och hon känns jätte fräsch. Mjuk och fin och väldigt taggad!

Resan kommer bli lång för henne som aldrig rest så långt. Men det ska nog gå bra.


Håll tummarna! Jag ska försöka uppdatera hur det går för oss!

 
 
Mona Wassermann

Mona Wassermann

9 november 2010 09:39

Håller tummarna, Lycka till :))

http://www.strandgarden.dinstudio.se

 
Jenny

Jenny

9 november 2010 09:49

Lycka till =) hälsa alla

http://jennynystrom.blogg.se

 
Ingen bild

sara andersson

9 november 2010 13:32

lycka till ;D

 
Ingen bild

Maria Isaksson

9 november 2010 17:03

Lycka till!

 
Brusella

Brusella

10 november 2010 13:23

Var med och tävla om ett PFIFF schabrak på min blogg ! :D http://brusella.blogg.se/2010/november/vintertavling.html#comment

http://brusella.blogg.se

 
Josäfin :>

Josäfin :>

13 november 2010 19:08

Hej :D
Måste bara fråga, är den blå GPA:n som du har i headern blå på riktigt? :o
Haha sjukt frän :D

http://www.JossanAmigo.blogg.se

 
Ingen bild

Frida

15 november 2010 13:13

Den blå hjälmen är riktig. Tanken var inte att den skulle bli så blå utan den skulle bli mer djuphavsblå..Vilket den nog kommer att bli framöver men i dagsläget är den så blå som på bilderna :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Rännar - 16 oktober 2014 17:00

  September har varit en riktigt skitmånad och Oktober verkar inte alls bli till det bättre..   Jag väljer att inte dela med mig av allt som har hänt och händer i vårat liv just nu och därför kommer det eka tomt här tills mångt och mycket har ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 20:12

Herregud vad Hugo har växt i sommar!Han står kvar på sina 12 kg, men fötterna har vuxit en halv cm och tröjorna och framförallt byxorna i storlek 86 är nu för små. Vi har idag rensat ut och gått igenom hela hans garderob då vi har behövt köpa en hel ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 19:56

Här händer det grejer. Jag har börjat jobba igen efter en underbar semester!Det enda jag har att klaga på var att den tog slut alldeles för fort. I vanliga fall brukar man vara rätt nöjd efter 4 veckor och känna att det ska bli skönt med fasta rutine...

Av Frida Rännar - 7 augusti 2014 20:53


Känslan när man kan paketets kollinr. utantill, innantill och bak och fram!! Som ett litet barn på julafton :) ...

Av Frida Rännar - 25 juli 2014 23:53

Lite bilder från senaste dagarna. [Bild] [Bild] [Bild]

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards