fridarannar

Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Torsdag

Av Frida Rännar - 10 mars 2011 22:00

Vecka bara rinner iväg och imorgon är det redan fredag!


Jackpot har fått ta det lite lugnt i veckan med några dagar vila och lite longering. Mestadels för att jag ska kunna trimma ordentligt nästa vecka inför tävlingen i Sundsvall, men också för att han fått utslag på kroppen. Han får alltid samma bölder den här tiden på året och det brukar hänga samman med att han blir lite för varm. Men jag upptäckte det här året att han också blir väldigt hudkänslig den här tiden på året. Te x bara av att jag ridit i ridhuset så kan han få små utslag.

Igår var han HELT symptom fri när jag kollade honom. Vi går upp för att äta middag i cafeterian och när jag kommer ner har han små bölder hela ena sidan...? Vad kan slå upp så fort? Dessutom stod han utan täcke så värmeutslag är det ju knappast.

Har försökt googla utan någon sådär direkt respons.

Någon som vet??


Idag var han iallafall helt bra, och jag har släppt iväg båda mina vita älsklingar till stugan med Peter, Linda och Linn.

Jackpot och Apache fick åka lyx-åk i den fina nya transporten.

Linda ringde precis oc berättat att hunden myste med familjen i soffan efter ett långt bus-rejs. och Lilla Grå hade fått sig en ridtur i skogen och skött sig.


Så nu kan jag sova gott och bjuda på lite bilder från tävlingen som var!


              

 
 
Ingen bild

camilla

11 mars 2011 09:22

Kanske knölarna kommer från något han ätit, rolle fick knölar på hela kroppen när någon gett han banan.. Bara en tanke:-)

 
Johanna

Johanna

11 mars 2011 09:54

Det kanske kan vara nässelutslag? Jag hade en medryttarhäst förut och alltid mot våren så fick hon små knölar på kroppen och då sa hon som ägde henne att de kallades nässelutslag och att de kan få de mot våren när de börjar tina i hagarna och ifall hästen äter bajs :)

http://jojiiz.blogg.se

 
Hanna

Hanna

11 mars 2011 20:01

En av mina har i tre år nu fått utslag ungefär den här tiden, första gången var i feb och det var allvarligast sen har det bara varit lite dom andra åren.
Det har blossat upp över en natt/dag och sen försvunnit på nån dag...

http://hannaforsberg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Rännar - 16 oktober 2014 17:00

  September har varit en riktigt skitmånad och Oktober verkar inte alls bli till det bättre..   Jag väljer att inte dela med mig av allt som har hänt och händer i vårat liv just nu och därför kommer det eka tomt här tills mångt och mycket har ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 20:12

Herregud vad Hugo har växt i sommar!Han står kvar på sina 12 kg, men fötterna har vuxit en halv cm och tröjorna och framförallt byxorna i storlek 86 är nu för små. Vi har idag rensat ut och gått igenom hela hans garderob då vi har behövt köpa en hel ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 19:56

Här händer det grejer. Jag har börjat jobba igen efter en underbar semester!Det enda jag har att klaga på var att den tog slut alldeles för fort. I vanliga fall brukar man vara rätt nöjd efter 4 veckor och känna att det ska bli skönt med fasta rutine...

Av Frida Rännar - 7 augusti 2014 20:53


Känslan när man kan paketets kollinr. utantill, innantill och bak och fram!! Som ett litet barn på julafton :) ...

Av Frida Rännar - 25 juli 2014 23:53

Lite bilder från senaste dagarna. [Bild] [Bild] [Bild]

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards