fridarannar

Alla inlägg under mars 2011

Av Frida Rännar - 8 mars 2011 21:45

Bättre sent än aldrig.

Vi har haft så fullt upp under hela helgen och början på veckan, har inte haft tid till datorn alls..


Men nu lite uppdatering.

Jackpot var en stjärna i helgen och gjorde två fantastiska rundor.

Han har varit väldigt överladdad men med positiv energi. Han har haft superkul.

Känslan har varit superbra hela helgen och han får allting att kännas så himla enkelt.


Första rundan 120 cm var vi sist ut och han var supertaggad. Ryttaren innan mig gick upp i ledning hörde jag när hon red i mål och jag tänkte vad dumt av mig att inte ha kollat vilka vägar hon red. Är så koncentrerad inne på banan att jag skrittar runt i mina egna tankar helt och hållet.

Min plan blev att om jag var felfri i grunden så skulle jag inte ge bort en enda meter i svängarna.

Sagt och gjort och Grå var helt med mig och det kändes jätte bra. Räckte hela vägen och vi vann klassen!   


Nästa klass 130 cm var det bed. A:0 (tidshoppning) Vilket brukar vara till våran fördel. Min plan var att släppa på och inte hålla igen, rida ngt snävare vägar men inte för tajt.

Flytet kom direkt på 1:a hindret (har ALDRIG hänt mig). Redan då kände jag att det här kommer gå bra, riktigt bra.

Så jag red på i samma galopp och han var helt med mig.

Sen får jag helt och hållet hjärnsläpp mot hindret med vattenmattorna under och jag rider iväg honom 25 meter innan hindret, släpper på tygeln och tror nog att han ska ta tag i hindret.

När vi kommer 3 meter ifrån så vänder han bara förbi hindret och därmed 4 fel. Så klantigt av mig! En liten liten halvhalt och han hade ju såklart hoppat. Jag tror inte ens han förstod att det var det hindret vi skulle ta.

Då jag visst att dt inte var så många felfria så gjorde jag bara en snabb sväng tillbaka och tog om hindret. Förlorade tid där och tappade även vägen som jag planerat efter det hindret.

Felfri resten av banan och i mål bara ngn sekund efter ledaren med ett klantigt misstag av mig.

Hade verkligen varit kul att se vad vi fått för tid om vi varit felfria.

Slutade på en femteplats och jag kan inte vara med än SUPERNÖJD!


Snacka om en bra start på säsongen och ändå tycker jag inte att vi har levererat allt i helgen. Känns som att jag kommer kunna rida mycket fortare och ha ännu lite mer kontroll.

Jag har verkligen världens bästa häst....nåja, för mig iallafall!

Gissa om vi är laddade för Sundsvall om 1,5 vecka.    (har dock inte så stora förväntningar just där men...)


Bjuder på filmer från helgens två klasser.

120 cm


 


130 cm


Av Frida Rännar - 3 mars 2011 21:39

Igår på träningen så hade vi banhoppning i stora ridhuset med tävlingshinder.


Lilla Grå var fantastisk! Superfin och duktig. Avslappnad och lydig. Lite bussprång drog han på när jag ökade i omhoppningen. Han var inte riktigt beredd. Det känns så himla bra nu inför helgen. Samtidigt som man inte vill ha för stora förhoppningar inför första tävlingen på säsongen. Men det ska bli så himla kul!  


Film från träningen.


 

Av Frida Rännar - 1 mars 2011 21:15

Trimmade lite i ridhuset idag. Ville bara känna av att han var på plats utan att köra för hårt.


Han var superfin! Pigg och positiv. Mjuk och lika rörlig som alltid.

Underbara häst. Förra veckans vila gjorde verkligen susen..

Det enda jag oroar mig för nu är att han ska vara för taggad på hoppningen imorgon kväll.

Får verkligen se till att rida fram ordentligt.


(Gammal bild från hemamtävlingarna 2009)

  



Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards