fridarannar

Alla inlägg den 5 juli 2012

Av Frida Rännar - 5 juli 2012 12:37

Vi åkte in igår fm då Hugo kaskadkräkts efter 3 måltider och barnmottagningen tyckte vi skulle komma in. Sagt och gjort.. Det första dom ville utesluta var Pylorusstenos ( att muskeln i magsäcken är för trång ner mot tarmen, vilket orsakar kraftiga kräkningar). Allting såg superfint ut på ultraljudet och två lättade föräldrar som slapp oroa sig för operation. Vidare utredning har skett under natten och fm idag och äntligen har vi hittat orsaken. Han har urinvägsinfektion. Det var dock väldigt svårtippat eftersom han inte är allmänpåverkad alls. Troligtvis så har vi upptäckt det i så god tid att han inte hunnit bli sjukare.. Känns jätteskönt att dom hittade orsaken och att det inte var värre än så. Lilleman är bara nöjd och skrattar med/åt sköterskorna mellan mat och sömn. Jag själv tycker verkligen att det är jättekul att sitta inne på rummet och se ut genom fönstret på det fina vädret...INTE!Men tur är ändå att barn 2 avdelningen inte är lika låst som övriga avdelningar. Vi har varit nere i restaurangen och ätit samt även suttit ute på uteplatsen medans H sov i vagnen. Mamma var även snäll och kom förbi med jordgubbar. Så nu sitter jag och mumsar på jordgubbar..Det viktigaste är iallafall att H får den hjälp han behöver och vi hoppas på att få komma hem imorgon!

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards