fridarannar

Alla inlägg under oktober 2013

Av Frida Rännar - 9 oktober 2013 21:15

Kanske lilleman också ska gå samma spår som många av oss andra i familjen/släkten och jobba inom el-branschen? Här hjälper han Kent med elen. :)

Det var en mkt stolt lillkille som fick en egen ficklampa av mormor och Kent. Han lyste sig heela vägen till bilen!

Av Frida Rännar - 8 oktober 2013 20:50

Imorse innan dagis så hade jag och Hugo väldigt roligt åt hans morgonfrilla.
Han hade en stor toffs som stod rakt upp. Vi gick till spegeln i hallen och satte oss där tillsammans. Jag lägger handen på toppen av håret som står ut och skrattar. Då börjar han också tokskratta åt det och där satt vi ett bra tag och skrattade båda två.

När jag hämtar på dagis så ser jag att han har samma frisyr igen, säkert från mössan.
Jag hinner knappt kommentera det så kommer en av fröknarna fram och berättar hur kul han har betett sig. Hon säger att han flera gånger sprungit fram till stora spegeln och lagt handen på håret som stod ut och skrattat jättemycket.

Haha ha, så himla go han är!!
Jag var såklart tvungen att berätta att vi haft väldigt roligt åt hans frisyr hemma på morgonen och då förstod vi ju alla var han fått det ifrån :)

Detta är en gammal bild, men lite såhär kan hans fina tunna hår leva loppan.

Av Frida Rännar - 8 oktober 2013 20:03

Misstänker att Hugo har iakttagit de större barnen på förskolan idag för han har aldrig någonsin gjort såna här saker.
Kom på honom i hans rum i em...

Av Frida Rännar - 6 oktober 2013 20:52

... och mår bara bra hela familjen. :)

Helgen och förra veckan ar verkligen gått i ett nafs, men vi har hunnit med många roliga saker.

Igår fick vi även åka på kalas och äta go'fika och träffa många föräldrar och barn. Såklart bara kändisar från vårt stora gäng men det var väldigt kul att ses allihopa och prata :)

Idag har varit en slappardag förutom boxarna som skulle rivas på fm. Som alltid så var vi inte så många på plats men då vi alltid är samma människor så har vi nu fått himla bra rutin och koll på grejerna att det nästan går snabbare än att ha 10 extra pers som står med händerna i byxfickorna...
Såklart tycker vi nog alla att det vore kul om fler visade samma intresse som oss av att vara där men vi som kämpar ska vara stolta. Det är jobbigt och tungt och kroppen (iaf min) skriker lite av smärta såhär några timmar senare.

Jackpot mår också bra och jag har väl helt enkelt inte så mkt att berätta kring honom. Vi är påväg igång och jag rider honom nu lätta normala pass. Han känns fantastiskt fin, men han har tappat mer muskler än jag trott.
Jag har ökat på lite mat nu idag och köpt ett muskelfoder som han tidigare har ätit och svarat superbra på... Så vi får helt enkelt se om någon vecka vad som blir resultatet.

Igår lördag gjorde jag natt kl 21 efter att ha sovit en timme i soffan. Gissa om jag var utvilad imorse!! Klockan sju vaknade jag pigg som en lärka, långt före Hugo och Jocke.
Tror att jag ska göra detsamma nu ikväll faktiskt. Känslan av att vakna pigg är betydligt mer värt än att uggla framför tv:n någon timme extra ikväll.

Bjuder på lite bilder från veckan som varit.




Ovido - Quiz & Flashcards