fridarannar

Alla inlägg den 8 april 2013

Av Frida Rännar - 8 april 2013 10:32

Såklart skiner solen idag igen..

Bara för att vi skulle köra till Timrå igår så är det såklart snöstorm, 2 dm nysnö och oplogat på E4.
Insåg tidigt på morgonen att om jag överhuvudtaget skulle kunna åka så var jag tvungen att köra våran Volvo. Sagt och gjort. Utan den och 4-hjulsdriften hade jag aldrig tagit mig upp från Hippos parkering.
Halva vägen till Timrå hade vi så sjukt dåligt före. Men sen släppte det.
Påväg hem trodde vi ändå att det skulle vara lite bättre men det snorhalt och isgata hela vägen hem..
Skönt att komma hem med alla välbehållna!

Jackpot var jätteduktig igår iallafall! Första klassen var känslan minst sagt underlig.
Ridhuset i Timrå är vääääldigt litet. Hinderna kommer på varandra hela tiden och man hinner bara runda nästa stöd så kommer nästa hinder.
Jackpot hoppade fantastiskt på framhoppningen. När jag kom in på banan så blev han så spänd! Vi var bra en ryttare på banan så tiden för att hinna få honom lite mer avslappnad fanns inte.
Han gjorde precis allt han skulle där inne och hoppade allt trots att han höll på att dö av rädsla. Jag fick rida in lite extra språng på linjerna då han var så spänd.
Vi rev ett i slutet av omhoppningen och det var inte speciellt konstigt med tanke på hur spänd han var.
Ändå glad att han lyssnade på mig och gjorde hela banan.
Som mamma sa efter ritten. "Det måste ha känts som att hoppa i ett dockskåp" och precis så kändes det!!

Till andra klassen var jag fullt medveten om att jag skulle behöva hjälpa honom hålla galoppen bättre runt hela banan så vi inte skulle behöva ta in extra språng.
Han var mycket mindre spänd och vi fick till ett bra flyt även fast det var tufft med så snäva svängar.
Felfria och en 2:ā plats. Så duktig häst!! :)

Det bästa av allt var nog också känslan av att han orkade resa och kännas så pigg och fräsch i båda klasserna ändå.

Nu blir det 2 dagars skritt sen laddar bi om för Sundsvall igen om 2 v :)

Ovido - Quiz & Flashcards