fridarannar

Alla inlägg den 8 juli 2014

Av Frida Rännar - 8 juli 2014 23:36

Ingen lär ju ha undgått värmen idag?

Vi bestämde oss för att ha en fixardag idag. Några av oss behövde en dag ifrån solen då den tagit på lite för mycket.. Jocke fyller dessutom år idag så det passade ypperligt!

Vi hade som plan att under semestern hinna byta vårat golv i hall och kök så vi tänkte varför inte göra det idag? Allt var ju ändå inhandlat.
Herregud vilken värme det var även inne! Jag tog med Hugo på lite ärenden medans grabbarna rev ut det gamla. Sen packade jag ner honom naken i vagnen med endast en gallerfilt för solen och tog en timmes promenad så han skulle få sova utan oväsen från kapmaskiner och sågar utanför hans rum.
När jag kom tillbaka så sov han fortfarande och jag la över honom i hans säng då han var jättevarm. Ja inte brydde han sig då om att maskinerna skrek, han fortsatte sova ett tag i sin säng..

Sen har jag mest passat upp på golvläggarna hela dagen, suttit lite i solen och tittat på Hugo som plaskat runt i sin pool. Jag hann även göra en smarrig marängtårta med jordgubbar på till gästerna som kom förbi för att fira Jocke. :)

En bra dag helt enkelt och grymt skönt att ha lagt golvet redan andra dagen av semestern. Nu kan jag släppa det!
Imorgon kommer vi dock inte flyta bort i svett här hemma. Imorgon blir det bada igen! Men först, fortsatt soffläge med tända ljus :)


Av Frida Rännar - 8 juli 2014 00:00


Vi har det för tillfället lite tufft i livet...

Dagarna går ut på att göra så lite som möjligt och vårat största bekymmer är att planera vilken badplats vi måste åka på nästa dag...

Dessutom måste vi avsluta varje dag med att grilla med familj eller underbara vänner på kvällarna.

Gud vad vi har det besvärligt just nu.

Gissa vad vi gör imorgon?

Ovido - Quiz & Flashcards