fridarannar

Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

Lättsamma Hästar

Av Frida Rännar - 16 juli 2010 22:45

Snart kommer familjen Lindeberg-Wennström hem och de små rackarna ska igång på allvar.

Jag gör varje dag ett försök i att longera dom. den ena sköter sig bättre än den andra och till slut är det ingen som sköter sig. Ronja är stencool tills hon drar på värre luftsprång än jackpot gör och sen tar hon sats mot mig i mitten när jag blir irriterad och springer på bakbenen mot mig och piper.

Apache förstår inte riktigt det här med att springa på volt och tycker att så fort jag släpper linan så ska man hoppa upp i luften och busa.

Han och andra sidan skulle ju aldrig göra något agg mot mig. Därav är jag också mer kär i honom.

sen så har ronja lärt Apache hur man kan, om man vill, ta sig ur hagen. Hon kryper in till honom och han får ta första klivet ut från hagen. Sen hakar hon självklart också på.

sen har vi då kvällspasset...När man mockar rent för kvällen så ska dom båda två självklart ta chansen att springa ut i stallgången trots att boxdörren alltid är igendragen. Senast Apache i förrgår som inte alls var svårfångad. Jag med min armstyrka kastade mig runt halsen och bromsade honom med min egen kraft. Försökte dock göra samma sak med ronja som pep ut ikväll när jag skulle kolla hennes vattenhik men misslyckades totalt. Hon plöjde bara på ännu mer.. Som tur för mig in i första bästa box.

Så vem säger att två B-ponnier ska vara lättskötta?

Välkomna hem familjen till era söta minihästar!


Jackpot har äntligen fått börja galoppera. Jag tror han själv tycker att trav är en fruktansvärt onödig gångart. Så fort vi har ridit lite sluta eller öppna så har han spetsat öronen och låtsats som att han trott jag menar galoppskänkel och varit tvungen tagit sådär två busiga språng i galopp.

Igår när jag för första gången bad om galopp så pep han till och hoppade rent in i galoppen. Samma sak även idag..

Han är finare än någonsin i galoppen. Jag har bara stått upp i lätt sits och han bär sig så himla fint. Jag kan lägga ner honom mer än nånsin i formen och han arbetar på jätte bra.

Fick ännu en "Aha upplevelse"...Han är så mycket drömhäst an bara kan önska sig.


Imorgon är en ny dag med ett nytt ridpass   





 
 
Jenny

Jenny

16 juli 2010 23:12

Jag säger bara ponny, måste man säga något mer? De gör sitt bästa för att roa oss människor =)

http://jennynystrom.blogg.se

 
Ingen bild

familjen Wennström Lindeberg

17 juli 2010 00:01

som är sååå tacksamma att du tar hand om våra 2 sötnosar, var det inte du som åkte och hämta den "nye" 60 mil i bil (O:...
Vi är sååå glad att vi har dig, Ronja å Apache tycker du är toppen Fridis!:)

 
Johanna

Johanna

17 juli 2010 12:12

hahahahaha, men smååhästarna dååå:P

http://www.jojiiz.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Rännar - 16 oktober 2014 17:00

  September har varit en riktigt skitmånad och Oktober verkar inte alls bli till det bättre..   Jag väljer att inte dela med mig av allt som har hänt och händer i vårat liv just nu och därför kommer det eka tomt här tills mångt och mycket har ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 20:12

Herregud vad Hugo har växt i sommar!Han står kvar på sina 12 kg, men fötterna har vuxit en halv cm och tröjorna och framförallt byxorna i storlek 86 är nu för små. Vi har idag rensat ut och gått igenom hela hans garderob då vi har behövt köpa en hel ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 19:56

Här händer det grejer. Jag har börjat jobba igen efter en underbar semester!Det enda jag har att klaga på var att den tog slut alldeles för fort. I vanliga fall brukar man vara rätt nöjd efter 4 veckor och känna att det ska bli skönt med fasta rutine...

Av Frida Rännar - 7 augusti 2014 20:53


Känslan när man kan paketets kollinr. utantill, innantill och bak och fram!! Som ett litet barn på julafton :) ...

Av Frida Rännar - 25 juli 2014 23:53

Lite bilder från senaste dagarna. [Bild] [Bild] [Bild]

Ovido - Quiz & Flashcards