fridarannar

Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Frida Rännar - 1 oktober 2010 23:12

Ganska oplanerat med alla saker packade stannar vi hemma i helgen.


Klockan tio imorse tar jag in Jackpot från hagen. Han går långsamt och jag viftar med grimskaftet för att han ska gå fortare. Då slickar han öronen bakåt och vill nästan bita mig.

Jag tänker inte mer på det utan fortsätter in till gången. Ställer upp honom där och ser att hela hästen skakar som ett asplöv..

Skumt, frusen, korsförlamning...? Ja gissa alla mina tankar..


Efter vet. rådgivning så promenerade vi 30 min med varma täcken i ridhuset. Dock helt utan någon som helst förbättring.


Tar tempen. 39.5 (normalt har han 37,5)

FEBER!


Hittar en liten liten svullnad på insidan av bakbenet som ha ömmar fruktansvärt mycket på. Han vinglar när han går, kan knappt springa och vill inte lägga någon vikt på det bakbenet.

Efter några timmar var jag tvungen åka till jobbet.

Sandra tempar under hela e.m


Klockan 17.00 har han 38.8

När jag kommer 18.00 har han 39.5 igen och hans bakben ser ut som elefantben. Han vill inte stödja alls och gå och springa var inte alls att fundera på. Även frambenen börjar svälla upp..

Lymfangit på alla ben? Konstigt..

Det måste vara en reaktion.


Han äter och dricker och är jätte pigg i ögonen.


Jag bestämmer mig för att åka ut inatt och kolla tempen. Imorgon avgör jag om det är bättre eller om vet. måste titta på honom.


Lilla lilla Grå...



Av Frida Rännar - 1 oktober 2010 00:12

Nu var det ett tag sen jag skrev av mig...


Jackpot har under hela veckan fått ta det väldigt lugnt då vi packar iväg mot nästa Tävling redan imorgon.

Idag var första dagen jag red igenom honom ordentligt och det kändes bara bra. Han är lugn och harmonisk.


Sandra och jag har gjort en helkväll i stallet idag och allting är packat och putsat inför resan imorgon. Jackpot har blivit snabbklippt igen.. hade först inga planer på att göra det men när jag började lite försiktigt så såg jag ju att pälsen var faktiskt lång...På BARA en vecka (klippte honom i torsdags) så har den vuxit ca 1,5 cm. Är inte det sjukt så säg? Här snackar vi riktigt halvblod i sina linjer!!


Imorgon blir en hektisk dag. Jag har minst sagt mycket att stå i!


Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards