fridarannar

Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Frida Rännar - 20 oktober 2010 22:16


Nu är vi helt igång igen. Och jag kan inte annat än säga att jag verkligen äskar min underbara häst.. Som om jag inte berättat det förut.. Men det tåls att säga massor med gånger!


Idag är en riktigt härlig dag. Med det så menar jag..


Hästen är nyklippt (han var inte nådigt långhårig)

Hästen är nybadad

Hästen har fått alla sina täcken nytvättade så nu står han bara med rena täcken.

Hästen har fått rensat i sin box, dvs ut med nästan allt och in med en stor bal med spån.

Hästen har blivit hopptränad och han skötte sig super, har ju inte hoppat på tre veckor! Sara var också med och vi körde först travbommar, sen travhoppade vi ett räcke, efter det la vi till cavalettibommar innan och efter räcke/oxer. Avslutade det hela med lååång anridning på enkelhinder med syfte att absolut inte dra i tyglarna. Det gjorde vi superbra båda två! Fick hjälp av Oskar att bygga om och bygga upp, efteråt kom även Jocke och hjälpte oss bygga bort. Passade på att släppa hundarna i ridhuset så dom fick busa av sig..


Nu hemma och känner mig rätt nöjd över kvällens stora insats. Imorgon tar vi nya tag!


Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards