fridarannar

Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av Frida Rännar - 23 oktober 2010 23:20

Har inte så mycket tid att sitta vid datorn nu när vi har fullspeckade dagar framför oss.


Jackpot mår toppen, han var minst sagt överlycklig när Jocke och jag imorse kom och tog ut honom i snön. Så överlycklig att han satte näsan i backen och bara vandrade iväg med mig rakt ner i diket och djupsnön. Jag med stövlarna plumsandes tätt bakom hängandes i grimsakftet.

Kunde faktiskt inte annat än att bara skratta åt honom.


Innan vi tog ut honom var jag nu så illa tvungen att sätta på brodden. Är väldigt "anti"brodd och satte bara två små i trakterna. Det visade sig vara superfäste i snön ändå.


Igår körde jag ett rejält hårdpass. Jag hade 3 studsar i rad. Började med att trava över dom upphöjt vilket han verkligen är en pärla på. Fick en känsla av riktig taktmässig passage där för en stund.

La till galopp över dom först lågt sen lite högre. Red varannan gång superlång anridning med mycket tryck emot och varannan gång vände jag upp på ett galoppsprång emot. Gick jätte bra det också! Höll igång och rullade flertalet gånger över. I slutet var han riktigt trött och jag kunde känna att det tagit bra. Skrittade av honom en halvtimme (minst) efter det medans Sandra fick jobba på samma sätt med sin häst.


Idag blev det vila då jag faktiskt inte har haft mer än dom minuterna det tog att mocka till honom.

Imorgon ska jag hinna rida har jag bestämt   

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards