fridarannar

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Frida Rännar - 4 oktober 2010 22:22


Veterinären fick kolla på Lilla Grå idag då svullnad i hans ben inte alls velat gå ner.

Han har nu fått lite behandling och redan ikväll så har den värsta svullnaden i benen börjat bli svampig. Tidigare var det stenhårt.

Febern har inte kommit tillbaka och jag kan bara konstatera att min mystiskt sjuka häst nu fått hjälp på traven och börjar likna sig själv igen.


Efter tio minuters promenad i padocken beslöt jag mig gå in för min egen säkra skull då han gick och laddade för luftsprång hela tiden.

Han verkade så lycklig över att smärtan från dom svullna benen plötsligt var över och inget snor och host heller!


Tyvärr missar vi hemmatävlingen om 14 dagar då karensen inte hunnit gå ut och jag inte heller kan träna. Känns väldigt surt men det viktigaste är att han blir bra och det kunde ju varit mycket värre än såhär också. Det får ta den tid det tar. Känns som att mitt tävlingsår ändå aldrig blev vad det skulle.


Tur för mig att det händer så mycket annat i mitt liv nu så jag kan få annat att tänka på. :P 

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards