fridarannar

Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Frida Rännar - 20 augusti 2010 21:49

Tävling dag 1


Gud så otroligt nöjd jag är över dagens runda.

Efter en minst sagt lite rörig framhoppning sitter jag med uppknäppt skjorta och ingen kavaj på mig då dom ropar in mitt namn på banan.

Snabbt på med allt och ladda!

Jag hann ju inte direkt hoppa fram färdigt. Hann ta oxern en gång liten och en gång upphöjd. Hade ju kanske önskat att få ta ett språng lite ur sväng då klassen var en A:o bedömning.

Men det var inte så mycket att göra.


Allting inne på banan kan man säga stod emot oss.

Första hindret vitt plank. Andra hindret hoppades mot Det "läskiga" domartornet...och alla "läskiga" grindar/staket var utsatta. De som Jackpot tidigare knappt gått nära.

Men idag var känslan så himla bra. Han bjöd på allt och var väldigt taggad.

Jag ångrade mig mitt i banan till hinder nr 5 och vände innanför graven till ett räcke som kom snabbt ur sväng. Med tanke på min usla framhoppning så borde jag fattat att Jackpot inte skulle vara beredd på det. Han går utåtställd hela svängen och när jag vänder upp på två språng så drar jag i innertygeln och han tvärvänder för hindret. Vilken miss av mig!!

Tog om det och sen var han lika fin som innan min miss hela banan.


Hoppas nu att han är lika mycket med mig imorgon för då blir det 125 cm för första gången på länge!

Hörs

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards