fridarannar

Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av Frida Rännar - 30 augusti 2010 22:22


Vilken helg vi haft.


Startade upp starkt på lördagen efter en hel del väntan på våran första klass.

Omvänd startordning med Kat. D först och B-ponnierna sist. Ett bra val enligt mig då de små tjejerna faktiskt kan behöva få se lite innan.

Linn startade både Apache och Ronja i första klassen. Ronja var först ut och riktigt på hugget. Satte en klockren snabb och felfri ritt. Tog in på en andra plats.

Apache gjorde en lika snygg runda men aningens snabbare. Linn knuffade ner Ronja från pallen och tog andra platsen med honom.


Sen var det dags för LA.


Linn först in med Ronja igen som satte en felfri runda. Ronja hoppade verkligen superbra och var väldigt på hugget. Inte så snäv omhoppning men bra fart ändå.

Apache in i debuten och gör en ännu bättre runda. Linn kände nog på sig att han kändes fin då hon tog alla snäva svängar och höll bra fart genom kurvorna i omhoppningen. Räckte till en solklar seger! Ronja precis utanför placering igen...


Dag 2

Efter gårdagens fina resultat bestämde Linn själv att hon ville starta båda två i La- klassen.

Linn först ut med Apache den här gången.

Banan kändes bra när vi gått den och vi kom överens om att hon kunde satsa och rida lite mot klockan.

Sagt och gjort. Apache gick som tåget och var supersnabb med en för mig i det läget oslagbar tid..

Ronja ut efteråt. Taggad till tusen. Klippte igenom banan. Tog alla snäva svängar och var riktigt framme.

Döm om min förvåning när vi får höra att Gamla Ronja gasat sig igenom fortare än speedy Apache.

Ronja var helt enkelt sugen på revanch då Apache knuffat ner henne i alla klasser. Hon gjorde det med bravur!

Linn slutade som 1:a och 2:a i en ihopslagning med alla kategorier. Kul!

Anna och Josefin gjorde också en toppenhelg med en placering var och annars felfria fina rundor.


Tänk vad kul det är med såna här helger. Vi hoppas det kommer fler av dom. Om inte så får vi bara träna ytterligare lite mer :)


Jag kan också meddela att det är psykiskt påfrestande att stå bakom staketet en hel helg. Jag är helt slut..

Men riktigt kul har vi haft!



Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards