fridarannar

Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av Frida Rännar - 27 augusti 2010 20:53


Blev ett litet uppehåll känner jag.


Det händer så mycket nu så man hinner med det man ska och sen inte så mycket mer alls.


Vackraste Grå fortsätter att glänsa.

Efter två dagars lunkande efter tävlingen har han återgått till att vara en riktig arbetsmyra.

Hoppade för Jenny i onsdags och han var superfin. Lydig och avslappnad med mig hela tiden.

Torsdag trimmade jag inne i ridhuset pga regnet och det halvtaskiga underlaget på banorna.

Vågar inte heller vara i skogen och rida på så mycket, där ser det ut som Grönalunds bergochdalbana... grop, plant, djupt, grop, plant djupt osv osv...

Det är bara ogjort att man inte fått någon senskada.

Nej tack, jag avstår från det och håller mig till bra underlag istället.

För övrig var han kalasfin. Satt utan stigbyglar och kunde verkligen få tryck i galoppen och traven.

Vilken känsla.


Ännu mer känsla fick jag idag.

Trimmade inne idag också då han ska få en vilodag imorgon då jag är borta.

Äntligen fick jag känna på riktig flygande trav. Han har alltid rört sig mycket men idag var första dagen jag kände precis det Anna Heedby alltid pratat om. Längre trav-långsammare takt. Herregud...Han kunde ju flyga i traven. I balans och allt. Kom på mig själv sitta med ett jätte leende.

Jackpot grymtade på och var bara jätte ambitiös. Ville göra allt han kunde på samma gång. Mycket roligt!


Imorgon åker vi norr över till Piteå för en helg med Linn på tävlingsbanan.

Både Apache och Ronja blir med och på släp efter oss kommer även Camilla och gänget. Ska bli riktigt kul!


Återkommer med resultat.

Trevlig helg

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards