fridarannar

Alla inlägg den 10 juni 2011

Av Frida Rännar - 10 juni 2011 23:30

Mycket har hänt sen sist!


Jag har ridit en tävling på hemmaplan och haft stolpe ut i alla klasserna vilket var mitt fel alla gånger. Hästen skötte sig super och gjorde en 130 klass där han hoppade helt fantastiskt.

Kunde knipa en placering på söndagen med snabbaste tiden på 4 fel.


Helgen efter det kom efterlängtade Emma Emanuelsson upp och hade träningar för oss.

Åter igen tog hon mig ett steg längre i helt rätt riktning. Jag kunde förklara för henne precis vad jag kände har varit mitt problem under säsongen och jag fick en massa feedback.

Träningsdagarna bjöd i vanlig ordning på rejält markjobb och bra övningar med högre höjder i slutet.

Vi fick göra våran största bana någonsin där hindren låg på 140 och uppåt. Första rundan ville jag lite för mycket och ändrade ridning från passiv till för aktiv så han tog inte riktigt höjd. En linje in i en kombination som vi hade ridit på sex språng( (var normalt på 5) fick jag vända ifrån då det inte alls gick att få in 6 steg när det blev högre. När vi hade gjort en uppvärmningsrunda så avslutade han med kanonsprång och känslan var helt fantastisk!! Han får det att kännas så himla lätt min fina <3


Helgen efter det packade vi in lilla ponnyn i trailern och fyllde husbilen med hela våran djurpark för att bege oss mot Norrköping och deras fina tävlingar i Skogslotten. Vädret var med oss med 33 grader i skuggan och vi hade det toppenbra. Träffade mycket nya människor och fick oss en liten weekend semester.

Det blev en MINST sagt lyckad helg! Linn tog med sig ett SM-kval och en klockren vinst i LA hem.

Hon red superbra och ponnyn hoppade riktigt bra hela helgen.


Och nu är det fredag igen och den här helgen bjuder på tävling för min egen del. (Även för Linn i Vindeln)

Den här gången åker vi till Vännäs och det verkar ska bli en varm helg.

Som tur är har jag förberett mig med det bästa. Hästen är nyklipp och daguppstallning är ordnat inomhus.

det blir lite av ett experiment till helgen då jag har valt att testa ett nytt bett på Grå. Jag har hela veckan ridit in mig på ett rakt babypelham i gummi och peppar peppar. Jag hoppade med det i Onsdags och jag fick en härlig upplevelse.


Bjuder på film från Emmaträningen!

Ovido - Quiz & Flashcards