fridarannar

Alla inlägg den 27 juni 2011

Av Frida Rännar - 27 juni 2011 23:30

Meredith Highline med silver och komposit.

Stl. Full

Brunt

Väldigt lite använt!

1000 kr. (nypris över 3000)


  


 

  

Av Frida Rännar - 27 juni 2011 23:15

Fick hästledigt ikväll då Linda tog lilla Grå.

Efter det beskedet blev jag och Jocke utbjudna på Invito av mamma och Kent. Första uteserveringen för mig i år. Mysigt och gott!


På väg hem från stan så åkte vi en sväng till finaste ändå. Jag ville bara se så han mådde bra   


 

Av Frida Rännar - 27 juni 2011 17:45

Helgen har varit väldigt bra.


Vädret har varit med oss hela helgen och vi har haft det så trevligt.


Jackpot har känts superfin hela helgen och dom missar som har varit har varit mitt fel förutom hans bus-stopp på fredagen i 120. Jag har ingen förklaring alls till vad som hände och det är nog första gången som jag inte har det. Samtidigt tror jag det var bra att det kom för han tog tag i alla hinder väldigt bra resten av helgens rundor.

120 på lördag så hade vi en jätte bra runda hela vägen till jokerhindret. Jag ser på filmen att han rättar till galoppen själv två språng innan jokerhindret och i det läget så tryckte jag till lite för hårt in i botten så han kom aldrig upp riktigt och petade ner en bom.

130 samma dag var han superbra trots den snurrigaste bana jag någonsin har ridit. ALLA svängar gick åt fel håll förutom en linje rakt fram. Den bjöd inte direkt på någon bra känsla men vi fixade nollan i grunden ändå. Det var en winning round så omhoppningen gick efteråt.

Man tog med sig felen om man hade några till omhoppningen och när det var min tur så förstod jag att en felfri ritt skulle räcka långt. Vi var nära men jag slappnade av för mycket på sista och tryckte till lite för mycket (även där!) så en bom föll. Typiskt!

120 på söndagen så var han överilad och nästan het. Pelhambettet blev på tok för snällt och det kändes som jag hängde i tyglarna hela banan. Jag kunde inte alls rida dom svängar jag ville då han gasade på alldele för mycket själv. Men vi var felfria och 5:a.


Så i det stora hela är jag jätte nöjd även om vi haft stolpe ut. IGEN...så är han nog jämnare än någonsin i rina rundor nu.


Nu till helgen bär det av till Timrå och jag startar 120 och 130.

Jackpot åker redan på torsdag då Apache ska starta fredag morgon. Jag åker dit på fredag och hinner trimma honom där på fredagkväll.

Det ska blir riktigt kul att åka på en kombinationstävling med Linn. Smidigt och bra!


130 cm SURF -10

 

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards