fridarannar

Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Helgen i Kiruna

Av Frida Rännar - 27 juni 2011 17:45

Helgen har varit väldigt bra.


Vädret har varit med oss hela helgen och vi har haft det så trevligt.


Jackpot har känts superfin hela helgen och dom missar som har varit har varit mitt fel förutom hans bus-stopp på fredagen i 120. Jag har ingen förklaring alls till vad som hände och det är nog första gången som jag inte har det. Samtidigt tror jag det var bra att det kom för han tog tag i alla hinder väldigt bra resten av helgens rundor.

120 på lördag så hade vi en jätte bra runda hela vägen till jokerhindret. Jag ser på filmen att han rättar till galoppen själv två språng innan jokerhindret och i det läget så tryckte jag till lite för hårt in i botten så han kom aldrig upp riktigt och petade ner en bom.

130 samma dag var han superbra trots den snurrigaste bana jag någonsin har ridit. ALLA svängar gick åt fel håll förutom en linje rakt fram. Den bjöd inte direkt på någon bra känsla men vi fixade nollan i grunden ändå. Det var en winning round så omhoppningen gick efteråt.

Man tog med sig felen om man hade några till omhoppningen och när det var min tur så förstod jag att en felfri ritt skulle räcka långt. Vi var nära men jag slappnade av för mycket på sista och tryckte till lite för mycket (även där!) så en bom föll. Typiskt!

120 på söndagen så var han överilad och nästan het. Pelhambettet blev på tok för snällt och det kändes som jag hängde i tyglarna hela banan. Jag kunde inte alls rida dom svängar jag ville då han gasade på alldele för mycket själv. Men vi var felfria och 5:a.


Så i det stora hela är jag jätte nöjd även om vi haft stolpe ut. IGEN...så är han nog jämnare än någonsin i rina rundor nu.


Nu till helgen bär det av till Timrå och jag startar 120 och 130.

Jackpot åker redan på torsdag då Apache ska starta fredag morgon. Jag åker dit på fredag och hinner trimma honom där på fredagkväll.

Det ska blir riktigt kul att åka på en kombinationstävling med Linn. Smidigt och bra!


130 cm SURF -10

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Rännar - 16 oktober 2014 17:00

  September har varit en riktigt skitmånad och Oktober verkar inte alls bli till det bättre..   Jag väljer att inte dela med mig av allt som har hänt och händer i vårat liv just nu och därför kommer det eka tomt här tills mångt och mycket har ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 20:12

Herregud vad Hugo har växt i sommar!Han står kvar på sina 12 kg, men fötterna har vuxit en halv cm och tröjorna och framförallt byxorna i storlek 86 är nu för små. Vi har idag rensat ut och gått igenom hela hans garderob då vi har behövt köpa en hel ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 19:56

Här händer det grejer. Jag har börjat jobba igen efter en underbar semester!Det enda jag har att klaga på var att den tog slut alldeles för fort. I vanliga fall brukar man vara rätt nöjd efter 4 veckor och känna att det ska bli skönt med fasta rutine...

Av Frida Rännar - 7 augusti 2014 20:53


Känslan när man kan paketets kollinr. utantill, innantill och bak och fram!! Som ett litet barn på julafton :) ...

Av Frida Rännar - 25 juli 2014 23:53

Lite bilder från senaste dagarna. [Bild] [Bild] [Bild]

Ovido - Quiz & Flashcards