fridarannar

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Frida Rännar - 12 juni 2011 21:36


Av Frida Rännar - 12 juni 2011 20:42

Fredag 120 cm Tidshoppning

Åter igen konstaterar vi att en tidshoppning aldrig är bra för oss som första klass.

J var lite slö då det var väldigt varmt och han gjorde inte många bra språng alls. Jag fick vara på honom hela banan för att få honom att engagera sig.

Till näst sista hindret så ser jag ett långt läge direkt ur sväng som jag ville ta men J var inte alls så sugen på det och drar in en tvärnit som att han vore livrädd för hindret. Klantigt av mig att göra det förbjudna men hade han varit lite mer taggad så hade han tagit läget direkt. Slutade på 4 fel.


Fredag 130 cm

Beslutade mig för att rida min andra klass trots värmen då jag vet att han brukar vara mer taggad till andra rundan.

Han tog tag i hindrena mycket bättre nu och han gjorde lite fler bättre språngäven om dom var enligt mig långt ifrån bra.

Vi fick ett skitpet på hinder nr 3 (med framenen-har aldrig hänt!). Jag tryckt på lite i botten och han hann inte upp. Felfritt resten och det kändes som en hyffsad runda.


Lördag 125 cm Tidshoppning

Betydligt bättre väder idag! Han var mycket mer laddad och redan på framridningen hade jag en helt annan häst.

Tyvärr så var vi inte alls samspelta inne på banan. Kändes som att jag bara satt och åkte och inte gjorde ngt åt det. Han var för laddad och jag fastnade i handen och rundan blev ojämn. Plus att jag var påväg av efter sista kombinationen som bjöd honom att svänga till höger då vi skulle till vänster. Fick hoppa hinder nr 9 med en stigbygel.

Knep 5:e platsen men jag tycker nog rosetten var för att jag satt kvar och för att hästen tog mig igenom banan.


Filmer kommer inom kort!

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards