fridarannar

Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

Jag måste avreagera!

Av Frida Rännar - 28 juni 2011 22:45

Det blev en effektiv kväll. Lilla Grå fick busa lös i stora ridhuset vilket uppskattades, Linn red även honom lite barbacka där inne.

Jag hann spåna upp boxen så den blev fräsch, mocka hagen, starta tvättmaskin, gå igeom packningen för helgens tävlingar samt hjälpa Linn att hoppa (vilket fick bli inne i stora ridhuset pg a det JÄTTE dåliga underlaget. Tycker vi borde kunna förvänta oss att man iaf ska kunna skritta på våran fina hoppbana. Men NÄ!...jag skulle inte ens göra det, så dåligt var det. Dessutom så kommer man dit och ser en lapp som säger "fr o m nu så MÅSTE du ta bort alla hinder efter dig när du hoppat" Ja, tänkte vi det är väl okej att göra det, även om det känns dumt på en sån stor bana kanske. Men när underlaget inte ens rubbar sig när man sparkar i dom knölar som finns så känns det ju dumt att sätta upp en lapp om att vi inte får lämna hinder framme...Jag trodde det kanske berodde på att man skulle kunna hålla efter banan??)


TACK då har jag fått avreagera mig. Vi betalar dyra pengar för nått som man enligt mig borde kunna inräkna en duglig ridbana i. Mitt i tävlingssäsongen och vi kan inte ens träna. Nog blir man lite less faktiskt...

Och jag fattar att det säkert finns anledningar till att den ser ut som den gör just nu men för mig är det ingen bortförklaring. Så fin anläggning som vi har, ska jag behöva åka till andra för att hoppträna??


Imorgon blir det badning, packning och ridning.   


 
 
Ingen bild

Karin

29 juni 2011 17:54

Håller helt med dig Frida! Tyvärr är det väl inget nytillkommet problem direkt. Varje sommar tycker jag att banorna eftersätts då ordinarie personal går på semester. Konstigt att det är så dåligt nu dock då inte alla gått på semester än.
Men det ska väl fixas till inför dressyrtävlingarna nu och är väl därför man inte får lämna kvar hinder?

 
Ingen bild

Frida

29 juni 2011 22:43

Ja det är väldigt tråkigt! Du har nog rätt, det var säkert därför man var tvungen bygga bort. Banan var kass även när vi skulle träna inför tävling för tre veckor sen samt inför förra helgen.. Jag hörde ett rykte om "preparering" av banor inför dressyren imorgon. Man kan ju bara hålla tummarna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Rännar - 16 oktober 2014 17:00

  September har varit en riktigt skitmånad och Oktober verkar inte alls bli till det bättre..   Jag väljer att inte dela med mig av allt som har hänt och händer i vårat liv just nu och därför kommer det eka tomt här tills mångt och mycket har ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 20:12

Herregud vad Hugo har växt i sommar!Han står kvar på sina 12 kg, men fötterna har vuxit en halv cm och tröjorna och framförallt byxorna i storlek 86 är nu för små. Vi har idag rensat ut och gått igenom hela hans garderob då vi har behövt köpa en hel ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 19:56

Här händer det grejer. Jag har börjat jobba igen efter en underbar semester!Det enda jag har att klaga på var att den tog slut alldeles för fort. I vanliga fall brukar man vara rätt nöjd efter 4 veckor och känna att det ska bli skönt med fasta rutine...

Av Frida Rännar - 7 augusti 2014 20:53


Känslan när man kan paketets kollinr. utantill, innantill och bak och fram!! Som ett litet barn på julafton :) ...

Av Frida Rännar - 25 juli 2014 23:53

Lite bilder från senaste dagarna. [Bild] [Bild] [Bild]

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards