fridarannar

Alla inlägg den 18 december 2012

Av Frida Rännar - 18 december 2012 20:54

Det är fantastiskt att få ha ett aktivt liv med mycket liv och rörelse runt omkring sig, och att få ha världens bästa häst och hund i sitt liv, men när det kommer till att man ska resa bort så kör det ihop sig lite. Typ som nu till jul..


Det är bara jag och fam. Stenman hemma över jul eller iaf de enda som kan vara i stallet av vårat gäng på 5 hästar.
Detta innebär ganska mycket åkande fram och tillbaka för oss och nu när vi också ska resa bort över jul så får jag bara dåligt samvete när jag vet hur mycket det blir kvar här hemma. Därför lägger jag helst inte min häst i deras händer också. Känns som att dom har fullt upp som det är..
Samtidigt som det kör ihop sig med våran lilla skatt Alicia också. Mina morbröder är hyperallergiska och i år ska vi vara hos en av dom i Piteå. Även om han brukar kunna vistas omkring henne i annan miljö så är det helt omöjligt att ta in henne i deras hus. Enda alternativet då ingen annan i hela släktskapet kan ha hand om henne är att hon får åka med oss och sitta i sin bur i deras varmgarage. Visst skulle det fungera med massa promenader men det skär såklart både i matte och hussehjärtat.


Alternativet är att stanna hemma och inte fira jul med hela släkten. Men det kändes inte heller som ett alternativ ..


Nä nu orkar jag inte tänka mer för idag. Nu går jag och lägger mig och läser lite i Barnaboken av Anna Wahlgren, där kan man få sig både ett och ett annat gott skratt!

Ovido - Quiz & Flashcards