fridarannar

Alla inlägg den 19 december 2012

Av Frida Rännar - 19 december 2012 16:22

För att fortsätta vara lite på den bittra vägen som jag var inne på igår...

Jag undrar när min sambo ska få sluta i tid för en gång skull?

Sedan Hugo föddes har han bokstavligt talat(!!!) ALDRIG fått sluta i tid , dvs, 16.00 Är det inte en timmes övertid så kan det gärna bli upp emot 3 som vanligast, ibland tom 4! Och vi snackar varje(!) dag, 5 dagar i veckan. Dessutom har dom en söndag i månaden som dom jobbar några strö timmar, men såklart mitt på dagen så hela den dagen är förstörd också.

Vårat liv går inte riktigt ihop, vi får ingen tid tillsammans alls förutom precis innan läggdags. Och middag har vi väl inte ätit i tid sen jag vet inte när. Så fort han kommer hem vänder jag i dörren och åker till stallet.

Det går mig snart på nerverna att veta att han eg ska vara hemma vid 16 och jag skulle kunna göra stallet direkt och hinna hem till middagstid, plus att vi då har hela kvällen kvar.
..och andra sidan så är det ju inte jag som ska klaga. Det är ju min stackars sambo som sliter ihjäl sig och är mer zombie än levande. Tycker synd om honom såklart men även om oss här hemma.
Vi hoppas och tror att det blir bättring efter årsskiftet. Det verkar så iaf.
Övertid och övertidspengar går att ersätta men våran tid här och nu är ovärderlig, så är det.

Nu har jag fått beklaga mig lite iaf.
Imorse började han ännu en timme tidigare än vanligt för att se om han kom loss tidigare.
Klockan är 16.21 och han är inte hemma ännu iallafall...
Skönt med lite ledighet för honom snart. För dåååå ska vi umgås :D

Av Frida Rännar - 19 december 2012 10:21

Hade en sjövild häst igår. Han fick plumsa i snön på ridbanan som var minst 20 cm djup samtidigt som jag hade honom på lina. Det gick bara fortare och fortare och så fort jag rörde mig for han upp i luften. Han är lite svår när han blir sådär för samtidigt som han har fokus på allt och inget så blir han livrädd för mig och kan flyga iväg när som. Tokhäst..
Tror jag ska låta honom springa i snön idag igen. Gillar inte att sitta på när det är så djupt. Känns som att det är nog jobbig ändå..


På dagens lista står ungefär 100 saker, men jag avrundar det till att efter Hugo ätit lunch ta en mysig prommis till Babyproffsen för att drömma mig bort till en extra vagn och kanske ngn julklapp till hugo. sen gå vidare till Coop, hämta ut ett paket och göra affärerna där.


Vi har nu slagit ihop våra "kloka" huvuden jag och Jocke och enats om att Alicia får följa till Piteå ändå. Hon är ju väldigt känslig för nya miljöer och människor så vi tror att det blir bäst för henne att hon får ligga några timmar i buren än att tillbringa julen hos ngn annan. Vi brukar ju ändå ta många långa promenader på jul och det kan ju passa perfekt nu också då Hugo ändå ska sova. Så jag tror det blir bäst så! Vi får smyga ut med någon prinskorv åt henne så får hon lite julkänsla. (Försöker inte alls intala mig själv att hunden fattar att det är jul..).
Men tack ändå ni som erbjudit er att ta henne. Ni är så snälla!!

Ovido - Quiz & Flashcards