fridarannar

Direktlänk till inlägg 19 december 2012

Sjövild!

Av Frida Rännar - 19 december 2012 10:21

Hade en sjövild häst igår. Han fick plumsa i snön på ridbanan som var minst 20 cm djup samtidigt som jag hade honom på lina. Det gick bara fortare och fortare och så fort jag rörde mig for han upp i luften. Han är lite svår när han blir sådär för samtidigt som han har fokus på allt och inget så blir han livrädd för mig och kan flyga iväg när som. Tokhäst..
Tror jag ska låta honom springa i snön idag igen. Gillar inte att sitta på när det är så djupt. Känns som att det är nog jobbig ändå..


På dagens lista står ungefär 100 saker, men jag avrundar det till att efter Hugo ätit lunch ta en mysig prommis till Babyproffsen för att drömma mig bort till en extra vagn och kanske ngn julklapp till hugo. sen gå vidare till Coop, hämta ut ett paket och göra affärerna där.


Vi har nu slagit ihop våra "kloka" huvuden jag och Jocke och enats om att Alicia får följa till Piteå ändå. Hon är ju väldigt känslig för nya miljöer och människor så vi tror att det blir bäst för henne att hon får ligga några timmar i buren än att tillbringa julen hos ngn annan. Vi brukar ju ändå ta många långa promenader på jul och det kan ju passa perfekt nu också då Hugo ändå ska sova. Så jag tror det blir bäst så! Vi får smyga ut med någon prinskorv åt henne så får hon lite julkänsla. (Försöker inte alls intala mig själv att hunden fattar att det är jul..).
Men tack ändå ni som erbjudit er att ta henne. Ni är så snälla!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Rännar - 16 oktober 2014 17:00

  September har varit en riktigt skitmånad och Oktober verkar inte alls bli till det bättre..   Jag väljer att inte dela med mig av allt som har hänt och händer i vårat liv just nu och därför kommer det eka tomt här tills mångt och mycket har ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 20:12

Herregud vad Hugo har växt i sommar!Han står kvar på sina 12 kg, men fötterna har vuxit en halv cm och tröjorna och framförallt byxorna i storlek 86 är nu för små. Vi har idag rensat ut och gått igenom hela hans garderob då vi har behövt köpa en hel ...

Av Frida Rännar - 17 augusti 2014 19:56

Här händer det grejer. Jag har börjat jobba igen efter en underbar semester!Det enda jag har att klaga på var att den tog slut alldeles för fort. I vanliga fall brukar man vara rätt nöjd efter 4 veckor och känna att det ska bli skönt med fasta rutine...

Av Frida Rännar - 7 augusti 2014 20:53


Känslan när man kan paketets kollinr. utantill, innantill och bak och fram!! Som ett litet barn på julafton :) ...

Av Frida Rännar - 25 juli 2014 23:53

Lite bilder från senaste dagarna. [Bild] [Bild] [Bild]

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards