fridarannar

Alla inlägg den 11 februari 2012

Av Frida Rännar - 11 februari 2012 18:05

  

Redan Lördag!


Det blev en riktig stalldag idag.

Förmiddagen spenderade vi runt om i stan för lite smågrejer som behövdes till stallet.


Jackpot är inne i en fällningsperiod just nu och det rasar stora bollar från pälsen. Därför blev det idag en genomgång med ryktstenen och frisering så han skulle se ut som en häst igen.

Efter det fick han sig ett rejält skumbad och det var minst sagt nödvändigt. Tog dock en stund då vattnet knappt tog sig igenom pälsen. Till sist så hade jag lyckats skrubba rent hela honom, då även såpat hela hans ansikte också. Jag var minst lika blöt som honom när vi var klara, men det var det värt.


Ikväll blir det hemmamys och ingen Ridsport Gala för vår del. Kändes trist dagarna innan men ikväll känns det som att jag ändå inte riktigt hade orkat med det.

Hoppas iallafall att alla som går får en fantastisk bra kväll!



Man ser rätt tydligt att han har stått 14 dagar med huvudet i en hösilagebal.

   



Jp är verkligen inte sugen på att göra sig bra på bild idag.

             

 

Men till sist så står han still!

 


 



Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards