fridarannar

Alla inlägg under mars 2013

Av Frida Rännar - 22 mars 2013 09:11

Ja fast jag har ju fredag hela veckorna.. Men Jocke är ledig och då känns det som lite extra helg :) han är ledig fre-mån, långhelg lyx!

Igår var en skön dag. Som vanligt på torsdagar så är Hugo med faster och jag och Linn gör stallet vid lunch. Vi båda var rätt trötta och bestämde oss därför för en skön uteritt i solen. Hästarna tyckte det var kul, framförallt grace som blev minst sagt taggad när vi red genom renflocken..
Vi dolade på och städade lite i skrubbarna innan hemgång.

Hugo har sen 4 dagar efter den hemska förkylningen tog slut varit lite rinnsnorig. Men inte alls så det har varit någon fara. Men igårkväll när Jocke kom från jobbet så blev han betydligt sämre. Han blev hes och jätte täppt och snorig.
Somnade för natten i vanlig ordning men ungefär vid halv 12 så väckte jag honom för art ge honom nässpray. Stackarn kunde ju knappt andas. Sen sov han gott hela natten.
Idag är han väldigt snorig men pigg som en spigg. Skönt det iaf men vi får väl se om något bryter ut.
Förstår inte hur vi kan få sån otur med förkylning helt plötsligt??
Önskar jag kunde byta med honom..

Av Frida Rännar - 20 mars 2013 21:27

Träningen gick bra. Vi hoppade bana och han skötte sig kanon. Han var lite mer taggad än han brukar men det var ju det jag ville få ut av en veckas vila från ridningen så det kändes bra. Skönt att få stämma av lite inför helgens banträning.

Älskar min häst han är verkligen ett lyckopiller. Fina fina skrutt!!

Av Frida Rännar - 19 mars 2013 16:39

Av Frida Rännar - 18 mars 2013 20:46

Efter en veckas skritt för hästen är vi nu tillbaka i sadeln igen.

Idag joggade jag igång honom lite lätt och han var på tårna. Kändes superfin!
Tänk att man kan sakna ridningen så mycket bara efter en veckas vila.

På onsdag hoppar vi in i en träningsgrupp för Kerstin kl 18!

Av Frida Rännar - 18 mars 2013 12:30

Ja, min kära bror hjälpte mig i fredags med att tömma min telefon på bilder så nu kan jag äntligen mata med massa nya bilder.
Dessutom så har jag nu också kunnat uppdatera telefonen med de 3 senaste uppdateringarna. Det har inte gått pga för lite minne ledigt..

Varför sova med nappen i munnen när man kan ha den på tummen?

Av Frida Rännar - 18 mars 2013 11:47

Jag har glömt att berätta för er att Hugo sen en tid tillbaka klart och tydligt säger mamma i direkt anslutning till mig.

Vill han komma till mig så säger han alltid mamma! :)

Av Frida Rännar - 18 mars 2013 09:33

Haft en jättebra helg!

I fredags fick vi som sagt träffa min mormor och morfar på middag hos mamma o Kent. Jättemysigt!

Senare på kvällen körde vi direkt till stugan och sov över där så vi skulle vara startklara och packat skoter och allt på släp..
Innan lunch kom vi oss iväg och vi fick minst sagt en helt fantastisk dag..
Solen sken på oss ända fram tills vi ställde oss på bron hemma i stugan igen.
Vi åkte sammanlagt ganska många mil och Hugo älskar verkligen att åka i pulkan. Så fort vi började köra så somnade han.. Vilket tacksamt barn, helt galet, men han är så himla lättsam. Han anpassar sig till allt!
Vi grillade korv och myste massor i solen..

Igår söndag var vi lite slöa men fick mycket gjort ändå.
Jag var tidigt i stallet, vi städade rent här hemma, tvättade, handlade, tvättade bilar och avslutade kvällen med lite Tacos framför Johan Falk. Skön dag :)

Lite bilder från lördagen

Av Frida Rännar - 15 mars 2013 10:50

Igår var det en obeskrivligt bra dag av många anledningar!!

Idag fredag är det också en bra dag. Solen skiner och Jocke är ledig. Vi passar på att mysa hela familjen och fixa några saker inför morgondagen.
Vi har Finbesök av min mormor och morfar så ikväll blir det middag med allihopa hos mamma och Kent!

Imorgon är också en bra dag.. Förhoppningsvis skiner solen och vi ska tillbringa hela dagen ute på skotern tillsammans med gänget från Nordmaling. Det kommer bli hur kul som helst! Vi åker till stugan redan ikväll och förbereder..

Tänk vad bra man kan ha det!
Ta vara på det ni har. Trevlig helg :)

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards