fridarannar

Alla inlägg under mars 2013

Av Frida Rännar - 6 mars 2013 20:50

Gjorde morgon i stallet med Linn. Longerade en grymt fin jp och Linn hoppade en grymt fin grace på höga hinder.

Hem och hämta familjen för att åka direkt mot stugan och där har vi tillbringat hela dagen. Så mysigt! Synd bara att vi hela familjen är så förkylda annars hade vi kunnat göra massa roligt utomhus men det fick bli en hundpromenad istället.
Stallet är snart klart och himmel vad fint och mysigt det blir! Dom har verkligen jobbat hårt..

Nu sussar Hugo och det känns som att vi själva kanske ska göra detsamma. Förkylningen tar knäcken på oss båda. Blä vad risigt man kan må..

Massa plus för lediga dagar tillsammans hela familjen! :)

Av Frida Rännar - 5 mars 2013 12:36

Har lite saker som ska säljas..

Ländtäcke, st full helt i nyskick! Fleecefoder och helt regntätt! 120kr

Sprenger tränsbett 13,5 cm knappt använt. 200 kr. (Nypris ca 500.) Bytes gärna mot motsvarande eller annat tvådelat i 12,5 cm.

Marinblått allround schabrak stl full. Använt 1 gång. 80 kr



Av Frida Rännar - 4 mars 2013 11:51

Vi bara myser här hemma. Hugo ligger mest still antingen i min famn och myser eller i våran säng.
Det är mysigt när han är sån här men samtidigt är det klart att man saknar spralliga aktiva Hugo. Och självklart önskar jag ju inget annat än att han får bli frisk snart.. Stackars liten..

Dagarna går ut på att få i honom så mkt vätska som möjligt vilket han är jätte duktig på. Men mat är jobbigt.. Förstår inte att han är så snäll ändå. Gnäller ingenting!

Jag vaknade med världens värk i kroppen idag och svullen ond hals. Jocke känner också att ngt är påväg så snart ligger vi väl allihopa.
Tur för mig att vi bara sover och försöker äta hela dagarna för jag känner mig verkligen risig.

Såhär kan han mysa länge länge..

Av Frida Rännar - 3 mars 2013 22:27

Först var det tänkt att Sara och jag skulle träna för Jonsson tillsammans med 3 till men när vi väl var på plats så slöt det upp många fler. Totalt tror jag vi var 11 ekipage samtidigt i ridhuset. Och bara hoppryttare. Jättekul!


Vi hade banträning och det passade ju perfekt då jag behövde få några språng på 130 höjd. Jag gjorde en runda först på 120 och en på 130. Eftersom vi var ganska många så blev det lite väntan på sin tur. Framhoppningen gick super, första rundan sådär. Red på lite för hårt och red inte alls på samma känsla även om han var jättefin. Andra rundan på 130 kändes kanonbra och enkelt.


Han är så duktig och även om han fortfarande måste göra sina luftsprång så fort han slår i ett hinder eller kommer lite nära så är han så himla fokucerad på sin uppgift och snabbt på plats igen,

Han är verkligen en dröm att rida min häst..


Här kommer film från båda rundorna :)







Av Frida Rännar - 2 mars 2013 21:50

Imorgon ska vi träna för Jonsson lite senare på kvällen när tävlingarna är slut.
Det blir nog lite genrep inför kommande helgens tävling då det var ett tag sen vi hoppade lite större hinder. Kul!!

Av Frida Rännar - 2 mars 2013 21:46

Jag visste väl att jag kunde lite på Eurosport.

Jocke är i stugan och hämtar hem sin cross tillsammans med en kompis. Jag och Hugis är själva hemma och han sover ju sen några timmar tillbaka för natten och jag är ensam uppe. Hatar att sitta själv.. Men självklart så ställer Eurosport upp och visar ridsport i form av internationell hoppning om 30 min.

Tackar och bockar!

Av Frida Rännar - 2 mars 2013 21:23

Har 2 st överblivna ländtäcken i stl full som ska säljas.


1 blått med Agrialogga samt röd kant och fleecefoder. Vattentåligt. ...150kr


1 blårutigt från Hööks. Helt vattentätt med tjockare fleecefodring. Använt 2 ggr... 120 kr




Av Frida Rännar - 2 mars 2013 21:12

Här händer inte allt för mkt..

Hugo är inne på 3:e dagen med feber och är verkligen jätteförkyld. Tycker så synd om honom. Värst är hostan..
Får han en hostattack direkt efter att han ätit så kräks han upp allt. Han har inte så stor aptit vilket är helt förståeligt. Men vi får i honom så han klara sig iallafall. Trots detta är han ändå världens snällaste och gladaste barn.
Han vill sova mycket och är väldigt mammig/mysig.

Pga detta så bestämde vi oss för att hålla Hugo inne hela helgen för att hoppas på att han ska bli frisk snabbare.
Jag fick en hel em i stallet och det var så mysigt. Fick hur mycket som helst gjort.. Tror det berodde på att jag var ganska själv där, förutom dressyrtjejerna som hade tävling, jag hade inte så många att snacka strunt med ;)
Jp blev klippt, frissad och badad. Han fick massa nytt spån i boxen. Skrubben städades, grejerna smordes, jag hann maskintvätta alla schabrak och skydd samt plocka ihop lite prylar som ska säljas.

Skön lördag :)

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards