fridarannar

Alla inlägg den 17 februari 2013

Av Frida Rännar - 17 februari 2013 16:08

Dagen blev minst sagt inte som planerat.

Familjen klev upp och fikade. Packade ihop oss för att åka och hämta hästen.
Jag hämtade mamma och Jocke skulle hämta transporten.

Väl i stallet så ringer Jocke och upplyser oss om att dom har bildat en snöhög precis jämt med transporten så den sitter fastkilad.
Där står Jocke utan spade och ska försöka skotta fram den..
Efter ungefär 45 min har han lyckats få fram däcken så dom är snöfria men bilen kan ändå inte dra lös finkan. Och då är Volvon ändå stark, samt har 4-hjulsdrift. Suck...
Ungefär efter 1 timme får jag höra att han funnit en spade och lyckats dra ut den med lite våld.

Väl på hippo så slängde vi in hästen och ska precis rulla iväg..
Då har ena däcket låst sig. Bakåt rullar det fint men inte alls framåt. Väldigt skumt eftersom han nyss kört från Teg och då rullade det hur bra som helst. Borde ju dessutom blivit bättre med hästen i. Näää..!
Vi provade allt, men inget funkade. Vi provade även lasta om jp till andra sidan men inget hjälpte.

Så för första gången under hela tiden jag har hållit på med den här sporten så fick vi faktiskt ställa tillbaka hästen i hagen och ge upp..

Tråkigt då vi hade behövt träna på bortaplan, men det tråkiga förde något gott med sig.
Mamma tog hem Hugo till sig och vi åkte hem och TOKstädade. Jäklar vad effektiv man kan vara när lilleman inte är hemma. I 2 timmar fejjade vi på, så nu är det skinande rent! Vilken känsla slår det just för tillfället?
Lämnade hemmet och åkte till mamma och Kent. Här var det kalas med go' tårta eftersom cassandra fyllt år.
Nu myser Vi i sängen hos mamma med Hugo som sussar och inväntar familjemiddag med allihopa.

:)

Av Frida Rännar - 17 februari 2013 15:52

... ja inte är det då så konstigt att det inte finns någon hejd på hur många som kan åka dit. Hallå gott folk, det är luftburet!!! Håll er inne när ni är sjuka och 2 dagar efter.

Hittills har vi klarat oss tack och lov men vi kommet säkert åka dit vi också...

Lite irriterad över sättet att hantera det, ja.

Välkommen till min sida!


Mitt namn är Frida Rännar. Jag är 27 år och lever mitt drömliv tillsammans med sambon Joakim, sonen Hugo, hunden Alicia och sist men absolut inte minst hästen Jackpot. Här kan du följa mig och min vardag!

Senaste Nytt

Inlägg

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Gästboken

Tidigare år

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards