fridarannar

Alla inlägg under juni 2011

Av Frida Rännar - 23 juni 2011 14:03

Sitter i husbilen påväg mot kiruna nu. Vi har precis lämnat Töre (5mil norr om Luleå ) där vi stoppade för lunch tillsammans med de andra Umeåekipagen. Morgonen började dåligt då vi inser när vi rullar ut från hippo att min kavaj hänger kvar i bilen som står på parkeringen. Bara att vända om.. När vi beger oss igen så inser jag ju att jag glömt J's papper hemma..trodde jag iallafall. Hittar dom inte hemma men jag inser då att jag lagt dom i garaget på teg. Vilket var på helt fel sida stan! Vad gör vi? Jo vi har ju inte så mycket annat val än att åka dit. Som tur är ställde Linda upp och körde mig dit medans Jocke och sara köpte frukost och tankade. 45 min senare efter att ha yrat runt med husbil och släp genom hela Umeå så kunde vi åka. Man kan nog säga att den härMorgonen var inte min! Hästarna mår bra, dom har ätit, druckit och fått betforvatten. Halvvägs kvar nu!

Av Frida Rännar - 22 juni 2011 23:35

Då har jag och sara packat allt för avresan imorgon bitti kl 8. Vi har länge gruvat oss för hur vi ska få plats med två hästar, all packning (som lätt vill bli lite för mycket), mat och hö för bägge hästarna för hela meetinget samt krubbor, hinkar och dylikt. Men vi har oroat oss HELT i onödan. Det var inte ens svårt! En bra husbil med gott om lastutrymme och ett fantastiskt umesläp svalde alla våra prylar i ett nafs! Imorgon behöver vi bara lasta hästarna så är vi på väg. 60 mil åt helt fel håll!! ( faktiskt så hade nog Stockholm känts mycket roligare)Samtidigt så ska det bli kul att se norra Sverige också. Nu lite sömn... Morgondagen kommer bli lååååång!

Av Frida Rännar - 21 juni 2011 22:51


Jag kände mig lite stressad idag över att vi kanske inte hinner handla och fylla kylskåpet i husbilen med mat och annat inför helgen.

Därför var jag tvungen att fråga min kära sambo om han trodde det fanns Ica i kiruna så vi kunde ordna det där ifall vi inte hinner..?!

Hans ansiktsuttryck sa mer än tusen ord och jag förstod ganska snabbt att det var en dum fråga.

Men enligt mig så kändes den inte så dum, då jag idag kollat på kartan hur "j*kla* långt norrut vi ska. Känns som ingenmansland.

Men Jocke som faktiskt är från dom där trakterna (Gällivare) har fått mig på bättre humör, så nu känns det ganska bra. Kiruna here we come!


Jag hoppade tillsammans med Emma idag. Jackpot var KANON. Om jag var nöjd i lördags så svävar jag på de största moln som finns idag. Hoppade mig ur sadel i varje språng, avslappnat och väldigt koncentrerat. Tog några små hinder och i slutet fick Jocke ta upp en oxer på 130 så jag fick känna höjd. Jisses vad han hoppade min fina Grå! Tänk om han kunde vara såhär på tävling...*drömmer mig bort*

Emma chockade mig och visade att hon verkligen inte legat på latsidan med Noa. Himmel vad fin hon var, och vad bra Emma red!


Jag gjorde sen kväll i stallet. Pysslade på och friserade finaste så nu är han nyklippt och trimmad :) Jag tvättade upp de täcken som ska med. Fråga mig inte hur men vill ni tvätta dyrt så be mig om hjälp. Dagens tvätt gick på 80 kr för en maskin. Imorgon väntar bad och packning.


För en gångs skull är jag ute i GOD tid. och det känns underbart!

(Lilla Grå i Gävle -11)

 

Av Frida Rännar - 20 juni 2011 22:30

..Men det är inte så ovanligt för att vara jag.


Helgen gick i ett nafs. Men vi fick mycket gjort och det var bra.


J fick gå 35 min i skritten och sen longeras och han var jätte duktig. Han har blivit mycket bättre i formen nu och kan sänka sig riktigt lågt och vara stadig även där. Det är ju lite av mitt problem när jag sitter på också, att kunna lägga ner honom. Det är dock väldigt mycket bättre när jag rider på babypelhamet i hoppningen nu. Då knäcker han nästan aldrig av.

Men det är ju lite av en genväg, till vardags har jag fortfarande att jobba på.


Imorgon ska det fixas mycket. Ska försöka packa iordning det mesta inför helgen och dra klippmaskinen över J, ifall det går eller om han är för korthårig?! Jag ska även markhoppa honom imorgon så han förhoppningsvis spänner av lite till helgen.


 



Av Frida Rännar - 18 juni 2011 22:57

Att bära tunga stenålders stenplattor är inte att rekomendera.

Inte heller en trall från tidigt 70 tal...eller vem vet när. Gammal och rutten var den iallfall. Men nu är det gjort och den nya trallen är på sin plats och ska slutföras med lite belysning och så imorgon.


Vid 18 tiden bröt vi i byggandet och jag åkte till stallet. Blev glatt överraskad med mockning och fyllda vattenhinkar. TACK Lena!

Tillsammans med Sara så hoppade vi lite bana. J var kanoners! Så avslappnad och lyhörd. All träning i veckan har verkligen gjort sitt.

Vi hoppade banan på varannat hinder högt varannat lågt och han var med mig hela tiden. Det var så kul!


Avslutade dagen med pizza och en promenad till familjen på Björnvägen för lite prat.   


(Förra sommaren på vidängsgården)

       



Av Frida Rännar - 17 juni 2011 22:25

Minnen för livet.


Jackpot 4 år på kvalitets. Totalsegrare i både hoppning och dressyr. Direktkvalad till Flyinge för final.

Det är overkligt men väldigt kul att minnas honom så liten.


Av Frida Rännar - 17 juni 2011 21:38


... i min häst. Han är så otroligt fin!

Jag fortsatte trimma på banan idag. Började trava över upphöjda cavalettibommar och han svävade fint över dom alla gånger. Fortsatte på galoppbommar och försökte få honom behålla höger galoppen hela vägen igenom. Det gick bättre än igår!

Avslutade med att rida varannan gång kort och varannan gång väldigt stor galopp på en utlagd bom. Allting satt som en smäck!


Pysslade lite extra i stallet ikväll då hunden är på semester i stugan och Jocke åkt till Ö-vik för att sälja crossen.


Äntligen är helgen här och eftersom det här är den enda lediga helgen på väldigt länge så har vi såklart gjort den fullbokad. Det ska snickras altan på framsidan och massa inköp ska göras.

Sen ska jag såklart hinna med att hoppträna finaste Grå också inför nästa helgs långstyrning till Kiruna och midsommartävling!


 

Av Frida Rännar - 17 juni 2011 21:33

Animo

 




Equiline X Cool

(Dock fel färg, marin ska det vara)


 

Ovido - Quiz & Flashcards